2.9

Joy

En berättelse om en familj som sträcker sig över fyra generationers tid. Det är i denna familj Joy Mangano uppfostras, en kvinna som kom att växa till en framgångsrik entreprenör och företagsledare.

Originaltitel Joy
Regissör David O Russell
Manus David O Russell
Genre Biografi, Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Robert De Niro, Virginia Madsen, Diane Ladd, Isabella Rossellini, Drena De Niro, Bradley Cooper, Melissa Rivers, Edgar Ramírez, Ken Cheeseman, Jimmy Jean-Louis, Elisabeth Röhm, Jennifer Lawrence, Dascha Polanco, Bill Thorpe, Isabella Crovetti-Cramp

fridenpaden
2018-08-25
Första hälften var VÄLDIGT konstlad och passade inte alls in. På grund av detta (och Rossellini som jag har svårt för) så kunde jag inte heller uppskatta andra hälften som blev lite bättre, eller i varje fall förståelig.
TURGUT
2018-05-23
Gillade denna, intressant story även om den kunde berättats än bättre. Som tidgare nämnts är sista delen av filmen alldeles för ihopklämd, hade gärna sätt att även denna del gavs tllräckligt med utrymme. Svag 4:a.
Roswall
2018-05-11
Får en fyra för det stilistiska greppet.
Christofer
2018-04-02
Tyvärr alldeles för lång transportsträcka innan det började hända något och sista 15-20 minuterna blev allt på tok för ihopklämt att man knappt hann fatta vad som hände. Ett bättre manus hade säkert kunnat lyfta det här men nu kändes det mest snopet när eftertexterna började rulla.
haajen
2018-01-13
Underhållande och lite annorlunda skildring av den amerikanska drömmen. Tappar dock mot slutet och känns för lång.
Matilda14
2017-08-26
Gillar absolut idéen med en stark kvinnlig karaktär i huvudrollen. Gillar också att "den amerikanska drömmen" problematiseras. Däremot tycker jag att det saknas trovärdighet i karaktärernas beteenden. Jag vet inte om det är en medveten strategi att sudda ut det mänskliga i karaktärerna och göra dem osympatiska. Sammantaget blir en oengagerande film som lämnar mig oberörd, vilket blir det största problemet.

2017-08-20
Feministisk men ändå väldigt bra.
2017-01-21
Denna var långt över förväntan. Tycker faktiskt det här är en av de bättre filmerna som gjorts på senare år.
Bomkia
2016-08-26
Inte alls lika bra som de Russels tidigare filmer med samma grupp skådespelare, men den fungerar mycket tack vare just skådespelarinsatserna. Manuset känns nerkapat och hattande. 3a.
abnormal
2016-08-21
Intressant och engagerande film. Bra skådespel av Lawrence enligt rutin.