2.8

Judy

Den legendariska artisten Judy Garland anländer till London under vintern 1968 för att uppträda på en rad utsålda konserter.

Originaltitel Judy
Regissör Rupert Goold
Manus Tom Edge
Genre Drama, Romantik, Musikal, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Renée Zellweger, Rufus Sewell, Michael Gambon, Finn Wittrock, Jessie Buckley, Andy Nyman, Bella Ramsey, Royce Pierreson, John Dagleish, David Shields, Phil Dunster, Gemma-Leah Devereux, Tom Durant Pritchard, Gaia Weiss

2020-04-05
Seg och tråkig rulle. Musiken är bra och Renée Zellweger gör bra ifrån sig men i övrigt finns det inte mycket gott att säga om den här patetiska ursäkten till film.
2020-02-25
Renée Zellweger gör det otroligt bra och det är en intressant och tragiskt historia vi får ta del av. Filmen lämnar dock mycket att önska, den känns väldigt platt och använder sig av så många typiska biopicverktyg att det känns lite stolpigt. Zellweger bär dock upp allt till en klar trea utan problem, men det känns som att den här borde varit så mycket bättre. Jag tyckte det homosexuella paret är otroligt charmigt och vissa scener med dom gjorde mig tårögd, men då det är helt påhittat så känns det lite billigt och typiskt för den här typen av biopics. Men bra!
Paramis
2020-02-04
Jag saknade historian om den unga Judy. Den biten hade kunnat vara mer av.
abnormal
2020-01-05
Tyvärr genererar den inte lika mycket känsla som jag förväntade mig, men Zellweger är riktigt bra.
DrVergerus
2019-12-16
Fenomenal förutom några scener. Zellweger är lysande, övertygande.
haajen
2019-12-15
Nej, det här var inte speciellt bra. Zellweger är bra men INTE så bra och här finns vissa scener som gör att en vill plocka fram skämskudden. Överlag en klumpig film.
Ful_fisk
2019-11-21
Stabilt av Zellweger och en lagom gemytlig vardagsfilm. Mycket känns som att det nog är påhittat för filmen, vilket gör att en del scener blir lite ostiga, men i övrigt är detta en sevärd och trivsam biografifilm.
mazquara
2019-10-13
hade behövts lite mer drama, zellweger är superbra men tyvärr blir det aldrig så engagerande
karlmats
2019-10-10
En välgjord biografifilm som fokuserar mer på fallet än på uppgången och det är ofta man knappt känner igen Zellweger, men det kan ju iofs ha att göra med att jag inte sett henne sen Bridget Jones dagbok. Det är intressant hela vägen, men samtidigt sticker det inte ut och lyfter direkt utan det blir som med de flesta biografier, en ljummen känsla efteråt. Hennes barndom verkar ha varit rätt tragisk, men min koppling till Garland i verkligheten sträcker sig bara till Trollkarlen från Oz och den magin behåller jag även efter att ha sett en packad Judy i vuxen ålder göra bort sig på scen. En ganska stark 2a, men en Oscarsnominering för Renée är nog inte uteslutet.