2.8

Judy & Punch

En historia om marionettspelarna Judy och Punch som i en moraliskt korrupt by på 1600-talet drar i trådarna i hopp om att få sina karriärer på fötter. Punch faller dock offer för inte helt oväntade frestelser vilket tvingar Judy in på en oväntad hämndresa.

Originaltitel Judy & Punch
Alternativ titel Judy and Punch
Regissör Mirrah Foulkes
Manus Mirrah Foulkes
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Mia Wasikowska, Damon Herriman, Benedict Hardie, Jacek Koman, Eddie Baroo, Virginia Gay, Don Bridges, Tom Budge, Terry Norris, Amy Christian, Kiruna Stamell, Lucy Velik, Michael M Foster, Gillian Jones, Paul Ireland, Daisy Axon, Alice Ansara

karlmats
2019-11-07
Årets första film på Stockholm Filmfestival och det är en värdig inledning. Wasikowska imponerar alltid och med sig här har hon Damon Herriman som gör ett bra porträtt av ett alkoholiserad rövhål. Det är mörkt men samtidigt ofta roligt. Det är snygga miljöer och det känns som ett genomarbetat manus. De riktiga topparna kanske uteblir men det är en bra lägstanivå och jag håller mig engagerad hela vägen. Det räcker till en 3a, bra jobbat av debutanten Foulkes.