Juliet, Naked

Berättelsen om Annie och hennes pojkvän Duncan som bara har ögon för musikern Tucker Crowe.

Originaltitel Juliet, Naked
Regissör Jesse Peretz
Manus Tamara Jenkins, Evgenia Peretz, Jim Taylor
Genre 2010-tal, Komedi, Drama, Romantik
Skådespelare Rose Byrne, Ethan Hawke, Chris O'Dowd, Azhy Robertson, Lily Brazier, Megan Dodds, Ayoola Smart, Enzo Cilenti, Pamela Lyne, Denise Gough, Phil Davis, Lily Newmark, Eleanor Matsuura, Nina Sosanya, Matt King, Georgina Bevan, Florence Keith-Roach

haajen
2019-05-15
Småcharmig och anspråkslös film med bra skådisar som lyfter materialet.
PeterTheW
2019-01-03
Charmig, välspelad. O'Dowd är härlig, övriga också, även om filmen i sig inte lyfter helt.
Catwalker
2018-11-16
Åh, älskar nick Hornby-filmer alltså, flera är favoriter. Så snyggt språk, rolig, ja engelsk. Och Ethan hawke kan väl charma näsan av vem som helst med det där nonchiga lättsamma amerikanska smoothnessen mitt bland det lite stelare anglosaxiska :)
2018-11-11
Det finns ett par moment i filmen jag gillar jättemycket, tyvärr överskuggas dom mest av en typisk halvtrevlig dram-rom-com tvåa. Men den får ändå en trea för jag tycker karaktärerna har lite personlighet och ett par moment och poänger som höjer den från mängden. Men det är en lite generös trea, det är det.
Spidde
2018-10-27
Läste boken när den kom och tyckte den var OK, men hade ändå inga direkta förväntningar på filmen. Som film är den kanske lite slapp, men samtidigt välcastad, välspelad, rolig och mysig. En perfekt film att se en fredagskväll!
myslas
2018-10-16
Flera av Nick Hornbys romaner är som gjorda att göra film av och som tur väl är har många av dem hamnat i rätt händer (vi ignorerar helt enkelt den usla amerikanska versionen av Fever Pitch). Castingen till den här filmatiseringen är helt perfekt. Ge Chris O'Dowd rätt roll och han kommer att vara briljant, Ethan Hawke spelar en sorts Linklater-roll och gör det som vanligt mycket bra och Rose Byrne gör en av sina bättre prestationer. Mycket trevlig feel good-komedi.
Jaganatha
2018-10-13
Rolig komedi med många poänger rörande rock'n'roll-mytens baksida med negligerade barn och liknande. Chris O'Dowd är perfekt i rollen som patetiskt insnöad fanboy till avdankade rockbjörnen Tucker Crowe, lika komiskt underspelad av Ethan Hawke. Handlingsspåret som följer Annie och hennes relation till sin lesbiska syster och jobbet som föreståndare för ett museum fungerar inte lika bra i harmoni med resten. Ändå, oväntat bra komedi!