Juliet, Naked

Berättelsen om Annie och hennes pojkvän Duncan som bara har ögon för musikern Tucker Crowe.

Originaltitel Juliet, Naked
Regissör Jesse Peretz
Manus Tamara Jenkins, Evgenia Peretz, Jim Taylor
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Rose Byrne, Ethan Hawke, Chris O'Dowd, Azhy Robertson, Lily Brazier, Megan Dodds, Ayoola Smart, Enzo Cilenti, Pamela Lyne, Denise Gough, Phil Davis, Lily Newmark, Eleanor Matsuura, Nina Sosanya, Matt King, Georgina Bevan, Florence Keith-Roach

StureStenhög
2021-10-15
En trevlig liten bagatell. Den har väldigt mycket Hornbys prägel, och det är nästan alltid positivt. Jag gillar Byrnes och Hawkes karaktärer, och det långsökta upplägget ger en ganska kul knorr på det hela ändå. O'Dowds karaktär blir lite för överdriven dock. Han hamnar ju egentligen i en väldigt intressant situation, och middagsscenen är bra, men jag hade gärna sett att de hade givit honom lite mer mänsklighet så att de hade kunnat utforska hans perspektiv lite mer
KyLLo
2021-07-04
Amatörmässig och övervägande klyschig. Jobbiga typer, slemmiga relationer, påfrestande konflikter, pinsamma situationer och allt det vanliga. Det som håller högst klass är det musikaliska. Lika dålig som regissörens andra filmer.
Muhammed
2021-07-03
Om man härdar ut första halvtimmen så blir man belönad med trevlig underhållning och bra skådespeleri. Plus för manus.
mammene
2021-06-09
Efter en rörig inledning så blir det riktigt underhållande. Verkligen en feelgood film innehållande musik, kärlek, humor och pittoreska miljöer.
HerrNenne
2020-02-13
Rose Byrne är fantastisk och filmen är lättsedd och mysig. Hade kanske önskat att den var lite mer ihopbunden, att historier får ett avslut.
haajen
2019-05-15
Småcharmig och anspråkslös film med bra skådisar som lyfter materialet.
PeterTheW
2019-01-03
Charmig, välspelad. O'Dowd är härlig, övriga också, även om filmen i sig inte lyfter helt.
Catwalker
2018-11-16
Åh, älskar nick Hornby-filmer alltså, flera är favoriter. Så snyggt språk, rolig, ja engelsk. Och Ethan hawke kan väl charma näsan av vem som helst med det där nonchiga lättsamma amerikanska smoothnessen mitt bland det lite stelare anglosaxiska :)
2018-11-11
Det finns ett par moment i filmen jag gillar jättemycket, tyvärr överskuggas dom mest av en typisk halvtrevlig dram-rom-com tvåa. Men den får ändå en trea för jag tycker karaktärerna har lite personlighet och ett par moment och poänger som höjer den från mängden. Men det är en lite generös trea, det är det.
Spidde
2018-10-27
Läste boken när den kom och tyckte den var OK, men hade ändå inga direkta förväntningar på filmen. Som film är den kanske lite slapp, men samtidigt välcastad, välspelad, rolig och mysig. En perfekt film att se en fredagskväll!