2.2

Julnötter

För arbetarna på Kaliforniens självmordsnödlinje är julen inte bara är en glädjehögtid. Deras hyresvärd kräver att de ska betala dubbel hyra, annars kommer deras hjälplinje att hamna på gatan.

Originaltitel Mixed Nuts
Regissör Nora Ephron
Manus Nora Ephron, Delia Ephron
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Steve Martin, Juliette Lewis, Madeline Kahn, Robert Klein, Anthony LaPaglia, Rob Reiner, Adam Sandler, Liev Schreiber, Rita Wilson, Parker Posey, Jon Stewart, Joely Fisher, Christine Cavanaugh, Henry Brown, Garry Shandling

schramm
2010-12-07
Svag tvåa till Adam Sandler kommer in och pajar allt med sin idiot-min och utvecklingsstörda standard skämt. Han måste vara den sämsta skådespelaren som vandrat i ett par skor. När han drar av en trudelutt på sin ukulele blev tom jag självmordsbelägen.
dedmike
2010-09-10
Garry Shandling.
Nathalena
2009-09-17
Diggar denna film!
O´Reilly
2009-08-11
Adam Sandler som retard? Oj, vad ovanligt!
FilmGuden
2007-02-06
Oftast tramsigt, men bitvis ganska kul. Underhöll hela biten, men inte speciellt rolig.
mongomoves
2005-12-26
Kom igen, det är ju jul.
2005-12-26
Bra skådespelare, dåligt manus!? det mesta är tråkigt å dåligt. men här å där finns små ljusa studer. Det är dock roligare att leta efter valnötter som ser ut som kändisar!!
Near_Miss
2005-12-21
steve martin borde ha pensionerat sig för länge sen.
Guyver
2004-10-17
Ingen rolig jul här inte
matso815
2004-08-13
Är den baserad på en teaterpjäs? Den skulle göra sig bättre som sådan eftersom allt kretsar mer eller mindre runt samma rum.