2.8

Jumanji: Welcome to the Jungle

Genom en förtrollad spelkonsol sugs fyra skolungdomar in i den farofyllda världen Jumanji, där de förvandlas till den respektive avatar de valt, alla med sina unika färdigheter. För att inte fastna i Jumanji i all evighet måste de ta sig igenom sitt livs äventyr - och överleva till sista nivån.

Originaltitel Jumanji: Welcome to the Jungle
Alternativ titel Jumanji 2
Regissör Jake Kasdan
Manus Chris McKenna, Jeff Pinkner, Scott Rosenberg, Erik Sommers
Genre Äventyr, Familjefilm, Fantasy, Action, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black, Karen Gillan, Rhys Darby, Bobby Cannavale, Nick Jonas, Alex Wolff, Ser'Darius Blain, Madison Iseman, Morgan Turner, Marin Hinkle, Tracey Bonner, Maribeth Monroe, Missi Pyle, Marc Evan Jackson, Mason Guccione

2019-11-12
Lättsam, underhållande och ganska rolig matiné-action. (8+/15)
santiago
2019-11-08
Har en del roliga ögonblick men blir överlag ganska flamsig emellanåt.
BarryHero
2019-10-11
Älskar originalet från 1995 som är en av mina favoritfilmer från barndomen. Den här saknar det mörka ifrån originalet som gjorde den så spännande och mystisk. Det är även lite trist att de blandar in Robin Williams rollfigur i den här filmen med tanke på att mycket av mystiken i originalet byggde på hur otäckt Jumanji-djungeln var. Denna djungel känns exotisk och jobbig men verkligen inte så mardrömslik som man inbillade sig den värld Robin Williams var i. Ändå en hyfsad uppföljare som anpassats till det sena 2010-talet och Jack Black gör en mycket bra roll som populär highschoolbrud.
karlmats
2019-09-23
Ganska mycket av en autopilotfilm. Den har definitivt inte samma charm som originalet och jag får verkligen känslan av en cashgrab här. The Rock gör väl iofs många såna här filmer men lyckas vara sjukt populär ändå, så det kan vara så att jag helt enkelt inte är rätt målgrupp, men med tanke på nostalgifaktorn är jag besviken på hur ointresserad jag var av det här. Kevin Hart och Jack Black är väl lika lagom som The Rock och det var inte många scener som lyfte trots ganska bra produktionsvärden, undantaget spelinsugningseffekten som såg riktigt knackig ut. En stabil 2a.
Christofer
2019-05-07
Långt över förväntan då merparten av humorn & skämten funkade för mig. Trots att Dwayne Johnson är med gick det att kolla på eftersom det blev rätt kul när de spelade andra karaktärer som ett slags meta-skådespeleri, vilket gjorde hela skillnaden för mig. Jack Black var dessutom i högform här.
Xtro
2019-03-16
Förväntningarna var ungefär "plågsamt värdelös som jurassic world", men det glädjer mig att kunna meddela att detta var över förväntan. I synnerhet som komedi.
martineden
2019-01-29
[rek. 2] Såg denna med min 11-åriga dotter, på hennes begäran vill jag tillägga. Överraskades faktiskt och måste medge att jag gillade den. Visst, det är ju en ganska stereotyp action och äventyrsfilm, men jag tycker att man motiverar actionsekvenserna på ett bra sätt och jag gillar karaktärerna. Några riktigt bra actionsekvenser och en hel del humor! Bra! 3.
2019-01-15
Jösse att sätta mer än 3:a i betyg på denna dåliga film borde vara förbjudet. En del har verkligen konstig smak. Ja, ja, jag vet att vi alla har olika smak... Filmen går inte ens jämföra med etta, som var rätt okej....
Djason
2018-12-26
Rolig rulle där Jack Black är bäst men The Rock visar att det finns en komisk timing i honom. Håller denna film som lite bättre än den första filmen med Robin Williams.
2018-12-13
Var faktiskt långt över förväntan, även om den naturligtvis inte är riktigt lika bra som den klassiska ettan. Helt klart en av de bättre filmerna som gjorts på senare år och klart sevärd.