2.7

Jumanji: The Next Level

Gänget är tillbaka i "Jumanji: The Next Level", men spelet har ändrats. När de återvänder till spelet för att rädda en från gänget upptäcker de att inget är som de förväntat sig. De kommer att behöva ge sig i kast med nya okända delar som torra öknar och snöiga berg, för att fly världens farligaste spel.

Originaltitel Jumanji: The Next Level
Alternativ titel Jumanji 3
Regissör Jake Kasdan
Manus Jake Kasdan, Jeff Pinkner, Scott Rosenberg
Genre Komedi, Action, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Dwayne Johnson, Karen Gillan, Kevin Hart, Jack Black, Awkwafina, Nick Jonas, Alex Wolff, Morgan Turner, Madison Iseman, Ser'Darius Blain, Danny DeVito, Danny Glover, Rhys Darby, Colin Hanks, Rory McCann, Marin Hinkle, Dania Ramirez

best_jeppe
2021-05-13
Jag gillade inte den första särskilt mycket och den här gjorde inte så mycket för att ändra på det. Den som var bäst var överraskande nog Kevin Hart under första 2/3 av filmen. Ljummen 2a.
Christofer
2021-03-16
2021-03-05: Härligt att den var precis lika kul som förra filmen, lite överraskad faktiskt. Lär bli en långfranchise det här, gissar på en tredje och sista film till med samma cast, sen tar en ny generation över. Fyran kommer säkert heta ’The next generation’. Mark my words. Och den kommer suga.
StureStenhög
2021-02-06
Man kan väl inte påstå att den här uppföljaren verkar ha haft några högre ambitioner än att ge oss mer av samma, men det gör den på ett bra sätt, och konceptet i sig är ändå så pass kul att det håller för en vända till. Det ligger också i dess natur att man lätt kan skapa variation på samma tema, vilket de gör med hyfsad framgång. Det är dessutom ett färgstarkt gäng skådespelare man har fått ihop, så där är mycket vunnet. Men annars är det förstås svagare än första filmen på de flesta plan. Storyn och karaktärernas relationer har man verkligen inte lagt mer tanke än nödvändigt på, och humorn blir gärna lite trött. Men det är underhållande nog för en svag trea
2021-01-09
Blir lite förvirrande emellanåt men annars är den bra.
TimBuckley
2021-01-02
Inte lika kul eller bra som den första, men fortfarande kul. Ser gärna en tredje.
vonadel
2020-12-25
Kände först att jag tyckte förra filmen var bättre, men sen såg jag att jag gav exakt samma betyg till den. Ingen höjdare mao, men klarar ändå godkänt. Det är väl mycket effekterna som lockar skulle jag tro. Annars har den egentligen inte mycket att erbjuda. 5/10
Djason
2020-11-14
Tycker den är lika rolig som första filmen. Skådisarna är helt klart höjdpunkten. Kul och se Rory The Hound McCann i en roll med, den pöjken är inte liten direkt.
HerrNenne
2020-11-05
Lyckas inte alls fånga känslan från den första filmen som bärs av sina karaktärer. Här är karaktärerna helt enkelt inte lika roliga. Så första halvan är faktiskt ganska seg med bara enstaka roliga skämt, även de lite för få. Plus man blir trött på gubbskämt. I andra halvan blir det marginellt bättre, men aldrig riktigt bra. De skulle nog lagt mer tid på en historia och motivation som kändes bättre.
bojaka
2020-09-20
Bra, men inte lika bra som första. Lite samma samma
Hanness
2020-09-03
Hade nog uppskattat den mer som yngre.