2.6

Jumanji: The Next Level

Gänget är tillbaka i "Jumanji: The Next Level", men spelet har ändrats. När de återvänder till spelet för att rädda en från gänget upptäcker de att inget är som de förväntat sig. De kommer att behöva ge sig i kast med nya okända delar som torra öknar och snöiga berg, för att fly världens farligaste spel.

Originaltitel Jumanji: The Next Level
Alternativ titel Jumanji 3
Regissör Jake Kasdan
Manus Jake Kasdan, Jeff Pinkner, Scott Rosenberg
Genre Komedi, Action, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Dwayne Johnson, Karen Gillan, Kevin Hart, Jack Black, Awkwafina, Nick Jonas, Alex Wolff, Morgan Turner, Madison Iseman, Ser'Darius Blain, Danny DeVito, Danny Glover, Rhys Darby, Colin Hanks, Rory McCann, Marin Hinkle, Dania Ramirez

vonadel
2020-12-25
Kände först att jag tyckte förra filmen var bättre, men sen såg jag att jag gav exakt samma betyg till den. Ingen höjdare mao, men klarar ändå godkänt. Det är väl mycket effekterna som lockar skulle jag tro. Annars har den egentligen inte mycket att erbjuda. 5/10
Djason
2020-11-14
Tycker den är lika rolig som första filmen. Skådisarna är helt klart höjdpunkten. Kul och se Rory The Hound McCann i en roll med, den pöjken är inte liten direkt.
HerrNenne
2020-11-05
Lyckas inte alls fånga känslan från den första filmen som bärs av sina karaktärer. Här är karaktärerna helt enkelt inte lika roliga. Så första halvan är faktiskt ganska seg med bara enstaka roliga skämt, även de lite för få. Plus man blir trött på gubbskämt. I andra halvan blir det marginellt bättre, men aldrig riktigt bra. De skulle nog lagt mer tid på en historia och motivation som kändes bättre.
bojaka
2020-09-20
Bra, men inte lika bra som första. Lite samma samma
Hanness
2020-09-03
Hade nog uppskattat den mer som yngre.
2020-08-10
Blekare än föregångaren, och egentligen nog närmare en tvåa än en trea. Men eftersom jag vet att jag kommer att se nästa uppföljare (om den eventuellt kommer) så måste jag ändå ha uppskattat denna på något sätt. (7-/15)
Spook
2020-06-14
riktigt skräpig när kevin heart är den enda som kan agera...
ThePatient
2020-04-23
Vissa grejer är balla, så den får en tvåa, men ofta saknar den känsla och lyckas inte med de minnesvärda ögonblicken den försöker åstadkomma.
PeterTheW
2020-03-14
Stark tvåa, gränsar till trean. Lite väl lång men i stort en helt ok underhållningsrulle.
ekneB
2020-03-07
En helt klart OK uppföljning om än inte lika stabil som remaken. Måste också säga att skådespelet med alla olika karaktärer är fantastiskt