2.2

Jumping the Broom

Sabrina och Jason är det perfekta paret trots att de kommer från vitt skilda bakgrunder. När de bestämmer för att gifta sig går det emellertid upp för dem att deras familjer har helt olika åsikter om vad ett bröllop ska innebära.

Originaltitel Jumping the Broom
Regissör Salim Akil
Manus Elizabeth Hunter (I), Arlene Gibbs
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Julie Bowen, Paula Patton, Meagan Good, Mike Epps, Angela Bassett, Laz Alonso, Loretta Devine, Tasha Smith, DeRay Davis, Valarie Pettiford, Pooch Hall, Romeo Miller, Brian Stokes Mitchell, Gary Dourdan, Tenika Davis, TD Jakes, El DeBarge, Vera Cudjoe

Tatty
2015-05-30
Underbar och bra film. Mysigt på slutet.
yrkeschaufföre
2014-06-08
Väldigt mycket tv-film över detta men jag såg den bara för Paulas skull, så där blev jag inte besviken. Konflikterna är överdrivna och känns onödiga. En fantastisk detalj är Julie som bröllopssamordnaren.
Craxyknas
2013-07-23
Söt feel-good film, särskilt för mig som är troende :)
ami86
2013-01-03
Och till den som kommenterade att filmen är "av svarta amerikaner för svarta amerikaner, resten göre sig icke besvär", ursäkta, visst är det en dålig film, men bara för det för en gångs skull är en film som handlar om svarta människor betyder det väl inte att den inte bör ses av någon annan? Resonerar du på samma vis kring de OTALIGA vita filmerna som spottas ut ur Hollywood varje år?
ami86
2013-01-03
Jag visste redan inom de första 5 minutrarna av filmen att jag skulle hata den. Majoriteten av skådespelarna är kassa, speciellt den överdrivna tjejen som spelar bruden. Handlingen är tråkig och larvig, dialogerna är usla... Kul dock att se Angela Basett igen. Hon ser riktigt bra ut.
need_sleep
2012-01-06
Den hade både poänger och charm, men konflikterna kändes alltför konstlade. Musiken var bra, soul som jag älskar. Trots det blir betyget bara en 2:a, om än en stark 2:a. Lättsam underhållning när man behöver något ganska snällt som inte behöver vara häftigt.
smillans
2011-12-03
en helt ok lättsam underhållsfilm . den hade sina småroliga poänger och stunder. men den va lite väl långsam
Robkiller
2011-11-27
Hyfsat usel i det mesta... inte mycket till handling, lite småtjafs här och där. Av svarta amerikaner, för svarta amerikaner, resten bör icke göra sig besvär. Slutligen så var ljudmixen bedrövlig... från viskande lugna scener till plötslig öronbedövande musik på dubbla volymen, det var inte direkt en trevlig upplevelse.
Fadde
2011-08-20