2.7

Jungle

Den unge, israeliske Yossi Ghinsberg lämnar en trygg framtid bakom sig för följa en osannolik dröm som för honom in i Amazonas regnskogs mystiska djup.. Under ett års tid gör han en resa som många innan honom har gjort men när han blir bekant med två andra äventyrare, Kevin Gale och Marcus Stamm och de tre möter den mörka och karismatiske Karl Ruchprecter följer de med honom in i djungeln. Vad som börjar som förverkligandet av en dröm förvandlas snart till ett hemskt och psykologiskt test av förtroende och mod.

Originaltitel Jungle
Regissör Greg McLean
Manus Justin Monjo
Genre Drama, Action, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Daniel Radcliffe, Thomas Kretschmann, Alex Russell, Joel Jackson, Yasmin Kassim, Luis Jose Lopez, Lily Sullivan, Jacek Koman, Angie Milliken, John Bluthal

Andreas_
2021-06-08
Väldigt bra film, över förväntan faktiskt, hade inte hört något eller ens varit uppmärksam på att den kom ut för ett par år sedan, såg att den fanns på SVT play och läste då lite om den på imdb.com och såg ett par riktigt bra recensioner om att detta är en lite pärla som flyger under radarn och har man missat den och får chansen att se den så rekommenderar jag att göra det. Filmen är baserad på en riktig historia om några äventyrare 1981 som ska ut på hiking i den djupa Amazonas djungeln med en lite skum guide, det börjar riktigt bra och verkar bli en bra vandring genom djungeln tills en av de tre vännerna vill avbryta och här tar väl egentligen den spännande filmen start och sedan är det oerhört spännande till mål och bara att veta att det är en sann historia gör spänningen än mer spännande, alla skådisar är riktigt bra, mest okända för mig förutom den gamle Harry Potter skådisen Daniel Radcliffe som nog enligt mig gör sitt livs roll här och han är faktiskt en oerhört duktig skådis, sen är regissören Greg McLean en inte så stor regissör i filmkretsarna men han har lite som specialitet att göra mer skräckfyllda överlevnadsfilmer och jag har sett hans Australienska film wolf creek som inte var någon höjdare men här gör han en väldigt bra och välgjord film, oerhört snyggt filmad och han vet hur man håller intensiteten levande rakt igenom och får en att verkligen känna ångest och oro medan man beundrar den oerhört vackra med farliga miljön, jag gillade verkligen denna och kan inte annat än att rekommendera den, en mycket stark 4:a i betyg
2021-04-28
Den här filmen tilltalade mig inte alls...
Ghostface
2021-04-25
Filmen känns äkta och som kan kombinera en viss sorts komik i skildringen av backpackerkulturen som möjligtvis är igenkänningsfaktor och allvaret i kampen om att överleva.
sodomiten
2021-03-21
Delen när Yossi är för sig själv är ganska bra.
KyLLo
2021-01-28
Berörde inte nämnvärt. Dåligt med variation i berättandet, inte särskilt levande. Jag tappade intresset efter en stund.
F-M-J
2021-01-09
Positiv överraskning. Sen ligger genren mig nära om hjärtat.
amam
2021-01-07
Stark tvåa. Tyckte inte direkt den var något gripande eller spännande egentligen.
Björkman
2019-11-08
Överlevnadsfilm som på något sätt blir småmysig emellanåt, trots desperation och lite mer mörka partier. Stabil och fin med massor av vackra naturbilder. Stark trea.
Astrojacob
2018-11-19
Börjar lite trevande men växer stadigt. Kul med Daniel i seriös roll. Svag Fyra.
2018-10-03
Sann eller ej - detta är en solid och välgjord djungel/överlevnadsfilm. En av årets överraskningar faktiskt.