2.7

Jungle

Den unge, israeliske Yossi Ghinsberg lämnar en trygg framtid bakom sig för följa en osannolik dröm som för honom in i Amazonas regnskogs mystiska djup.. Under ett års tid gör han en resa som många innan honom har gjort men när han blir bekant med två andra äventyrare, Kevin Gale och Marcus Stamm och de tre möter den mörka och karismatiske Karl Ruchprecter följer de med honom in i djungeln. Vad som börjar som förverkligandet av en dröm förvandlas snart till ett hemskt och psykologiskt test av förtroende och mod.

Originaltitel Jungle
Regissör Greg McLean
Manus Justin Monjo
Genre Drama, Action, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Daniel Radcliffe, Thomas Kretschmann, Alex Russell, Joel Jackson, Yasmin Kassim, Luis Jose Lopez, Lily Sullivan, Jacek Koman, Angie Milliken, John Bluthal

2021-04-28
Den här filmen tilltalade mig inte alls...
Ghostface
2021-04-25
Filmen känns äkta och som kan kombinera en viss sorts komik i skildringen av backpackerkulturen som möjligtvis är igenkänningsfaktor och allvaret i kampen om att överleva.
sodomiten
2021-03-21
Delen när Yossi är för sig själv är ganska bra.
KyLLo
2021-01-28
Berörde inte nämnvärt. Dåligt med variation i berättandet, inte särskilt levande. Jag tappade intresset efter en stund.
F-M-J
2021-01-09
Positiv överraskning. Sen ligger genren mig nära om hjärtat.
amam
2021-01-07
Stark tvåa. Tyckte inte direkt den var något gripande eller spännande egentligen.
Björkman
2019-11-08
Överlevnadsfilm som på något sätt blir småmysig emellanåt, trots desperation och lite mer mörka partier. Stabil och fin med massor av vackra naturbilder. Stark trea.
Astrojacob
2018-11-19
Börjar lite trevande men växer stadigt. Kul med Daniel i seriös roll. Svag Fyra.
2018-10-03
Sann eller ej - detta är en solid och välgjord djungel/överlevnadsfilm. En av årets överraskningar faktiskt.
WillyV
2018-04-07
Solid och jämn. Utan enorma toppar, men bra.