2.5

Jungle Cruise

En liten flodbåt tar en grupp resande genom en djungel fylld av farliga djur, reptiler och övernaturliga inslag...

Originaltitel Jungle Cruise
Regissör Jaume Collet-Serra
Manus Glenn Ficarra, John Requa, Michael Green, Josh Goldstein, John Norville
Genre Komedi, Action, Äventyr, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Emily Blunt, Dwayne Johnson, Jesse Plemons, Paul Giamatti, Edgar Ramírez, Veronica Falcón, Jack Whitehall, Sulem Calderon

2021-09-20
Charmig, snygg, fartfylld och härlig äventyrsmatiné. Jack Whitehall bjuder på en oväntat fin och känslosam scen också. Hade man skippat romansen och inte varit fullt så mallenlig så hade det kunnat bli mer men nu blir det bara en ganska slät trea.
Zingostar
2021-09-08
Träbocken Dwayne Johnson spelar sig själv för 189:de gången. Emily Blunt är Ok i sin roll. Men tyvärr förstörs filmen av dessa ständiga ”roliga one liners” från huvudrollerna. Så krystat, så tråkigt. Så påtvingat. Och över 2 timmar är filmen minst 20 min för lång
HerrNenne
2021-09-07
Inget blod men femtio döda. Blir lite konstig i tonen, lyckas inte helt sätta matinékänslan tyvärr. Känns både barnslig och för mörk.
PeterTheW
2021-08-05
Fånig men underhållande!
Paramis
2021-08-03
Emily Blunt gör det möjligt att utstå denna film. Kul i början, speciellt scenerna i biblioteket. Men lite för rörig.
niebaotan
2021-08-02
Emellanåt ett småkul familjeäventyr men det saknas en del för att den ska kunna nå en trea i betyg. Helt ok tidsfördriv.