2.8

Junior Bonner

Junior Bonner är en rodeoartist på dekis. För att hjälpa sin åldrade far att leta guld i Australien bestämmer han sig för att göra comeback.

Originaltitel Junior Bonner
Regissör Sam Peckinpah
Manus Jeb Rosebrook
Genre Western, Drama, Komedi, 70-tal
Skådespelare Joe Don Baker, Steve McQueen, Robert Preston, Ida Lupino, Ben Johnson

2018-05-13
Inte speciellt bra. Såg den enbart för Peckinpah och McQ som bör räcka. Småtrist modern western som aldrig kommer loss. Några snygga scener kring fenomenet rodeo och nästan helt befriad från Peckinpahs sedvanliga våldsscener.
sunvalley
2016-02-20
Wild cow milking, vilken bisarr företeelse. Också bra att veta hur man ska göra för att stoppa fyllebråk i en amerikansk bar - spela nationalsången. Filmen då? Jo, finstämd rulle där den gamla genuina västern (pappan Ace) kontrasteras mot det nya kommersiella vulgära USA (brodern Curly).
ClintanTheKing
2013-12-11
Väldigt segstartad film som inte kom igång fören timmen in. När väl rodeo-showerna var igång var det bra underhållning. Familjedramatiken är dock ganska gripande mellan McQueen och Don Bakers karaktärer. Men i sin helhet en ganska svag film faktiskt.
Jonas77
2012-03-23
Är man McQ-fan så är man, klart den ska ha betyg 4. Peckinpah är ofta lite väl våldsam men inte här.
Necross
2006-03-14
Fångade mig inte direkt, men bra skådisar och Pekinpah är ju aldrig helfel.
RiffRandell
2005-07-17
Bra och lugn Peckinpah-film. McQueen gör en bra roll.
kosmoskatten
2005-07-11
Peckinpah skulle kunna få torkande färg spännande. Tillbakahållen och trevlig film.
kungniba
2005-02-16
Finstämd och nyanserad karaktärsskildring av Peckinpah som aldrig egentligen tar avstamp någonstans och påminner lite grann som "Five Easy Pieces" till sitt upplägg och till sin dramaturgi. Peckinpahs sedvanliga klipporgier är knivskarpa, men är ibland malplacerade och barscenen är nästintill självparodi. McQueen gör en av sina bättre roller. Stark trea.
Mr.Purple
2004-10-03
En av de mer lågmälda filmerna som 'Bloody Sam' gjorde, och Steve McQueen är mycket sevärd.
H.I.
2004-09-18
mcqueen är bra i en lagom trevlig och gripande film. underskattad peckinpah.