3.1

Junkers Come Here

Hiromi är en helt vanlig elvaåring vars föräldrar sällan är hemma eftersom de båda arbetar väldigt mycket. Hennes främsta sällskap utgörs av familjens hund Junkers som är en helt vanlig hund bortsett från att han kan tala, spolar efter sig på toaletten och nitiskt följer en samurajsåpa på TV. Hiromi tampas med ganska vanliga problem för sin ålder: hon tycker att killarna i hennes klass är barnsliga, är förälskad i sin 23-årige mentor och är svartsjuk på hans flickvän. Hennes liv skakas dock i sina grundvalar när hon får reda på att hennes föräldrar överväger att skiljas. En lite annorlunda film om att lämna barndomen bakom sig och ta steget in i vuxenvärlden.

Originaltitel Junkers Come Here
Regissör Junichi Sato
Manus Hiroichi Fuse, Naoto Kine
Genre Anime, Animerad, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Mei Oshitani (röst), Shinnosuke Furumoto (röst)

MilkMonkey
2010-08-27
vardagsanime är aldrig fel, men detta är ingen av de starkare korten i den genren . . alla delar är bra men det hade varit bättre att gå på djupet i några få av dem
snowman01
2009-03-07
Vad ska man säga, var rätt likgiltig inför den här filmen, den var så... medelmåttig rakt igenom, varken bra eller dålig, väldigt sällan jag tycker det
Anticbiotic
2006-09-23
Välkommen tillbaka Junkers! ^_~