2.4

Jurassic World: Fallen Kingdom

Fyra år efter stängningen av parken Jurassic World vaknar en inaktiv vulkan till liv och hotar att utplåna allt liv på Isla Nubar. Owen och Claire återvänder till ön för att rädda de dinosaurier som lämnats kvar. Men under ytan hotar något som kan påverka hela planetens framtid.

Originaltitel Jurassic World: Fallen Kingdom
Alternativ titel Jurassic Park 5
Regissör J A Bayona
Manus Colin Trevorrow, Derek Connolly
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Science Fiction
Skådespelare Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Rafe Spall, Justice Smith (II), Daniella Pineda, James Cromwell, Toby Jones, Ted Levine, Jeff Goldblum, B D Wong, Geraldine Chaplin, Isabella Sermon, Robert Emms, Peter Jason, Kevin Layne, John Schwab, Charlie Rawes

Skapad 2019-10-29 av Mihon86
Claire kämpar för dinosauriernas överlevnad och tar med sig sin före detta pojkvän Owen på ett räddningsuppdrag. Uppdraget går ut på att rädda dinosarierna från Jurassic Park-ön vars vulka...   Läs mer »

2020-04-01
Hamnar någonstans mellan en tvåa och en trea. Manus är på Asylum-nivå, men tempot är ganska bra. Knökfullt med billiga men effektiva spänningssekvenser. Funkar förmodligen hur bra som helst för en yngre publik, trots att den är förvånansvärt brutal (som matiné betraktat). (6+/15)
Stan
2020-03-30
Ledsen. Så korkad, så klyschig, så lam och meningslös men faktiskt ganska snygg. Det kan inte rädda den denna gången.
Commandante
2020-03-22
Makalöst snygga specialeffekter, makalöst puckad story.
Pari
2020-03-04
urk... den var dålig.
Andreas_
2020-02-09
Nej tyvärr är det inget vidare denna gången heller, dessa filmer kan bara inte göras bra längre, trots all den makalösa CGI användningen som är riktigt välgjord, men manuset blir aldrig bättre tyvärr och även om både Chris Pratt och Bryce Dallas Howard är bra skådespelare och gör sina roller bra så kan dom inte rädda detta magplask till film, aldrig spännande, oerhört fånigt mestadels, lite för sockersött ibland och ganska långtråkigt faktiskt, enda sättet att verkligen göra en bra Jurassic film igen, så får dom nog kalla in Steven Spielberg igen, annars får man fortsätta bli besviken med dessa filmer...inget som jag någonsin skulle rekommendera till någon men har man inget bättre för sig eller att se, så kan den duga en bakisdag i soffan i verklig brist på annat, betyget blir trots allt en stark 2:a för skådespeleriet som faktiskt är bra och tack vare det så lyckas man ta sig igenom filmen.
vonadel
2020-02-06
Omtitt. Gillar fortfarande serien. Kanske gjorde sig lite bättre på bio. 7/10
Starkbröl
2020-02-03
Skräp. Den förra hade en viss charm och faktiskt hyfsat skådespel. Detta är bara ännu en trött upprepning.