2.4

Jurassic World: Fallen Kingdom

Fyra år efter stängningen av parken Jurassic World vaknar en inaktiv vulkan till liv och hotar att utplåna allt liv på Isla Nubar. Owen och Claire återvänder till ön för att rädda de dinosaurier som lämnats kvar. Men under ytan hotar något som kan påverka hela planetens framtid.

Originaltitel Jurassic World: Fallen Kingdom
Alternativ titel Jurassic Park 5
Regissör J A Bayona
Manus Colin Trevorrow, Derek Connolly
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Rafe Spall, Justice Smith (II), Daniella Pineda, James Cromwell, Toby Jones, Ted Levine, Jeff Goldblum, B D Wong, Geraldine Chaplin, Isabella Sermon, Robert Emms, Peter Jason, Kevin Layne, John Schwab, Charlie Rawes

Skapad 2019-10-29 av Mihon86
Claire kämpar för dinosauriernas överlevnad och tar med sig sin före detta pojkvän Owen på ett räddningsuppdrag. Uppdraget går ut på att rädda dinosarierna från Jurassic Park-ön vars vulka...   Läs mer »

Zingostar
2022-06-15
Himla mycket prat. Nästan hela första delen av filmen är prat prat.., vi vill se dinosaurier och action. Helt ok handling och andra delen av filmen tar sig rejält ändå. Slutet är bara märkligt.
finkan
2021-10-16
Var ju riktigt bra
Tjalle58
2021-07-28
Storyn är ju fruktansvärt dålig men jag ger den en trea änbdå för det finns ändå ett spänningsmoment i den
2020-04-01
Hamnar någonstans mellan en tvåa och en trea. Manus är på Asylum-nivå, men tempot är ganska bra. Knökfullt med billiga men effektiva spänningssekvenser. Funkar förmodligen hur bra som helst för en yngre publik, trots att den är förvånansvärt brutal (som matiné betraktat). (6+/15)
Stan
2020-03-30
Ledsen. Så korkad, så klyschig, så lam och meningslös men faktiskt ganska snygg. Det kan inte rädda den denna gången.
Commandante
2020-03-22
Makalöst snygga specialeffekter, makalöst puckad story.
Pari
2020-03-04