2.4

Jurassic World: Fallen Kingdom

Fyra år efter stängningen av parken Jurassic World vaknar en inaktiv vulkan till liv och hotar att utplåna allt liv på Isla Nubar. Owen och Claire återvänder till ön för att rädda de dinosaurier som lämnats kvar. Men under ytan hotar något som kan påverka hela planetens framtid.

Originaltitel Jurassic World: Fallen Kingdom
Alternativ titel Jurassic Park 5
Regissör J A Bayona
Manus Colin Trevorrow, Derek Connolly
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Science Fiction
Skådespelare Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Rafe Spall, Justice Smith (II), Daniella Pineda, James Cromwell, Toby Jones, Ted Levine, Jeff Goldblum, B D Wong, Geraldine Chaplin, Isabella Sermon, Robert Emms, Peter Jason, Kevin Layne, John Schwab, Charlie Rawes

Skapad 2019-10-29 av Mihon86
Claire kämpar för dinosauriernas överlevnad och tar med sig sin före detta pojkvän Owen på ett räddningsuppdrag. Uppdraget går ut på att rädda dinosarierna från Jurassic Park-ön vars vulka...   Läs mer »

isecore
2019-08-21
Lyckas med bravaden att vara sämre än den förra. Första halvan av filmen som fokuserar på äventyr är lite underhållande ibland men resten av filmen är ett i bästa fall mediokert kaos som dessutom aldrig tar slut. Nej tack.
RichardEk
2019-08-01
Dinosaurierna har inte samma filmiska effekt efter så många filmer, trots att de gör dem allt mer farliga och listiga. Det hindrar inte filmen från att ha sina stunder av underhållning och spänning, men vi har sett alla vändningar och jakter redan. Det känns inte riktigt som på allvar, något som förstärks av den jovialiska dialog som genomsyrar filmen.
HerrNenne
2019-07-15
Kul att se dr. Ian Malcolm igen. Resten är något av det mest dummaste och mest förutsägbara och standardiserade inom film jag sett. Så mycket pengar och ändå känns det så lågbudget
Sovande_mannen
2019-07-03
Förutsägbar. Lite rolig i mellan åt.
2019-05-12
Jag hade väntat på en lat söndagen då jag kunde ta mig an film som detta. En film som jag redan innan hade förutsett skulle leverera en svårsmält historia med fåniga och förutsägbara scener. Jag hade inte fel men vad jag också fick mycket mer än vad som var förväntat var härlig underhållning, underbara scener och insatser från Pratt och Bryce Dallas Howard som gladde. Jag gillade t.o.m. filmens budskap och när eftertexterna började rulla så hade jag ett nöjt leende på läpparna. 3+
ancientlove
2019-05-07
Tom film.
Halofreak92swe
2019-05-03
Sämre än den förra. Alldeles för förutsägbar, lite trist. Hade de bara gjort dessa filmer lite råare så hade nog betyget varit högre. Svag 3.
RunRiot
2019-03-12
Så äckligt förutsägbart och det känns verkligen som att de har fått slut på idéer. Slutet är också bland det dummaste jag sett på film. Varför öppna burarna när man kan öppna dörren??? Scenen där de åker ifrån ön är dock hjärtskärande.
2019-03-07
Mer skräckelement än i de tidigare och helt klart underhållande i all sin dumhet. Konceptet känns dock lite dammigt, så tror man sig veta vad man får har man antagligen rätt. Snygga effekter som vanligt.
Zok
2019-01-23
Knappast så dålig som ryktet säger. Rätt så underhållande och tiden gick fort vilket är ett gott betyg.