1.9

Jurtjyrkogården 2

Veterinären Chase Matthews flyttar efter hustruns död tillsammans med sin 13-årige son Jeff till Ludlow för att börja ett nytt liv. Jeff trakasseras av sina jämnåriga i grannskapet och blir vän med en annan enstöring, Drew Gilbert, som lever i ständig skräck för sin elaka styvfar Gus. Efter att Gus kallblodigt skjutit ihjäl Drews älskade hund begraver pojkarna den på byns indianska begravningsplats, Jurtjyrkogården, en plats som sägs ha krafter att få de döda att återuppstå. När ondskan vaknar till liv inser pojkarna att det ibland är bäst att inte utmana ödet.

Originaltitel Pet Sematary II
Alternativ titel Jurtjyrkogården två, Pet Sematary Two, Pet Sematary 2
Regissör Mary Lambert
Manus Richard Outten
Genre Thriller, Skräck, 90-tal
Skådespelare Edward Furlong, Clancy Brown, Anthony Edwards, Jared Rushton, Darlanne Fluegel, Jason McGuire, Sarah Trigger, Lisa Waltz, Jim Peck

vonadel
2020-07-27
Ja, denna har jag inte sett sedan det begav sig. Det är så länge sedan att jag inte riktigt minns vad jag tyckte, förutom att jag inte tyckte den var lika bra som ettan. Men, tycker absolut den är bättre än vad gängse betyg o kritik vill göra gällande. Synd att Furlong tappade det, han hade sådan potential. 6/10
Robkiller
2019-06-29
Rätt lika föregångaren och Clancy Brown är lika bra som vanligt på att spela helgalen... men i övrigt inte så minnesvärd.
Jamesa
2018-08-20
Minns att jag såg denna när det begav sig och likaså att den var kass.
AngelsDiary
2018-05-30
Nu i efterhand förstår jag varför jag förträngt filmen.
2017-12-22
Usel, sämst, miljöförstöring, URK!
2016-08-01
Över förväntan! Lika bra som ettan faktiskt!
Oidipussy
2015-09-05
Alltså varför har denna lilla guldklimp till film bara en etta på filmtipset? Oförklarligt!
haajen
2015-06-06
Rätt usel men får en tvåa pga de tidiga scenerna som faktiskt väcker vissa förväntningar...vilka snart spolieras.
LTT86
2014-02-27
Det här är en uppföljare.......... som faktiskt inte var så dålig. Den hade inte lika bra skrämmande känsla som första hade, och pojken här skrämmer mig lite för att han älskar sin mamma lite för mycket. Det sog ut som om han försökte göra samma läskiga leende som Anthony Perkins från Psycho. Men den bästa skådespelare här som gjorde att filmen fick en trea var Clancy Brown. Jag vet inte varför, men nånting med honom gör att jag verkligen älskar hans skådespeleri. Så en bra uppföljare, även om andra avskyr den här, så gillar jag den här filmen.
silvertrain
2013-08-10
Bra uppföljare. Något bättre än ettan faktiskt. Inte lika skrämmande dock.