2.1

Jurtjyrkogården

Efter att ha flyttat från Boston till Maines landsort med sin fru Rachel och deras två barn, hittar Dr. Louis Creed en mystisk djurkyrkogård, gömd långt inne i skogen nära familjens nya hem. När en ofattbar tragedi inträffar, vänder sig Louis i sin förtvivlan till sin ovanlige granne, Jud Crandall, och sätter därmed igång en livsfarlig kedjereaktion som släpper en oändlig ondska fri, med fruktansvärda konsekvenser.

Originaltitel Pet Sematary
Regissör Kevin Kölsch, Dennis Widmyer
Manus Jeff Buhler
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Jason Clarke, Amy Seimetz, John Lithgow, Jeté Laurence, Hugo Lavoie, Lucas Lavoie, Obssa Ahmed, Alyssa Brooke Levine, Maria Herrera, Frank Schorpion, Linda E Smith, Sonia Maria Chirila, Naomi Frenette, Suzi Stingl, Kelly Lee, Nina Lauren

2019-11-10
Jag hade sett fram emot den här filmen, men när jag såg den blev jag grymt besviken. Manuset är kass om man jämför med boken och den gamla filmen från 1989. Med andra ord detta var ett hån både mot den gamla filmen och boken..
Lello
2019-09-29
Nej, denna nyinspelning var både hemsk och onödig.
Hanness
2019-08-22
I don't want to be buried in a pet cemetery!
Starlette
2019-07-08
Dålig barnskådis i Ellie. Man hoppar iaf till några gånger, och intresset hålls uppe.
Scrapop
2019-07-06
Tycker detta funkar bra. Man har dessutom twistat till det här och var vilket gör att allt inte är så förutsägbart för den som sett originalet.
DiMMUBoRGiR
2019-07-04
Så... himla orimligt. Inte att folk och djur återvänder från det döda. Nix. Manuset. Så dumt...
livets_teater
2019-07-04
Herreguuuud vad förutsägbart och tråkigt det blir efter 30-35 minuter. Sista tredjedelen av filmen gör ingen människa glad förutom när den eftertexterna äntligen börjar rulla. John Lithgow räddar detta från ett bottennapp.
2019-07-04
Skådespelarna gör bra ifrån sig men filmen i sig är totalt värdelös! Den här mesiga, menlösa dyngan känns mest som nåt man visar i Bolibompa. Se originalet istället!
amam
2019-06-27
Barnskådisarna var bättre än väntat, speciellt Ellie. Jag gillade den. Inget speciellt överraskande egentligen utan en stabil remake.
ThePatient
2019-06-27
Bekymra er inte om Engravadlax. Barnskådisarna var bra (även i första filmen ;) ).