2.3

Jurtjyrkogården

Efter att ha flyttat från Boston till Maines landsort med sin fru Rachel och deras två barn, hittar Dr. Louis Creed en mystisk djurkyrkogård, gömd långt inne i skogen nära familjens nya hem. När en ofattbar tragedi inträffar, vänder sig Louis i sin förtvivlan till sin ovanlige granne, Jud Crandall, och sätter därmed igång en livsfarlig kedjereaktion som släpper en oändlig ondska fri, med fruktansvärda konsekvenser.

Originaltitel Pet Sematary
Regissör Kevin Kölsch, Dennis Widmyer
Manus Jeff Buhler
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Jason Clarke, Amy Seimetz, John Lithgow, Jeté Laurence, Hugo Lavoie, Lucas Lavoie, Obssa Ahmed, Alyssa Brooke Levine, Maria Herrera, Frank Schorpion, Linda E Smith, Sonia Maria Chirila, Naomi Frenette, Suzi Stingl, Kelly Lee, Nina Lauren

Frejis
2020-05-05
Inte alls lika bra som boken och originalet. Var väldigt taggad på att se denna men den var inte speciellt bra. Ganska dåligt manus mm.
WillyV
2020-02-15
Marginellt bättre än originalet.
2020-01-19
Hört gott om denna remake, så tji fick jag när det visade sig att de rippat det kompetenta originalet till 3/4 och kastat in en massa snabba jump-scares för att ligga rätt i tiden. Som skräckis är den här helt okej dock, men det var tyvärr oundvikligt att hela tiden sitta och jämföra.
djonipony
2019-12-01
2.5 någorlunda
2019-11-10
Jag hade sett fram emot den här filmen, men när jag såg den blev jag grymt besviken. Manuset är kass om man jämför med boken och den gamla filmen från 1989. Med andra ord detta var ett hån både mot den gamla filmen och boken..
Lello
2019-09-29
Nej, denna nyinspelning var både hemsk och onödig.
Hanness
2019-08-22
I don't want to be buried in a pet cemetery!
Starlette
2019-07-08
Dålig barnskådis i Ellie. Man hoppar iaf till några gånger, och intresset hålls uppe.
Scrapop
2019-07-06
Tycker detta funkar bra. Man har dessutom twistat till det här och var vilket gör att allt inte är så förutsägbart för den som sett originalet.
DiMMUBoRGiR
2019-07-04
Så... himla orimligt. Inte att folk och djur återvänder från det döda. Nix. Manuset. Så dumt...