2.3

Jurtjyrkogården

Efter att ha flyttat från Boston till Maines landsort med sin fru Rachel och deras två barn, hittar Dr. Louis Creed en mystisk djurkyrkogård, gömd långt inne i skogen nära familjens nya hem. När en ofattbar tragedi inträffar, vänder sig Louis i sin förtvivlan till sin ovanlige granne, Jud Crandall, och sätter därmed igång en livsfarlig kedjereaktion som släpper en oändlig ondska fri, med fruktansvärda konsekvenser.

Originaltitel Pet Sematary
Regissör Kevin Kölsch, Dennis Widmyer
Manus Jeff Buhler
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Jason Clarke, Amy Seimetz, John Lithgow, Jeté Laurence, Hugo Lavoie, Lucas Lavoie, Obssa Ahmed, Alyssa Brooke Levine, Maria Herrera, Frank Schorpion, Linda E Smith, Sonia Maria Chirila, Naomi Frenette, Suzi Stingl, Kelly Lee, Nina Lauren

Murvel48
2021-05-22
En mycket betydelsefull ändring jämfört med boken och första filmen ger nyinspelningen en oanad potential. Mer säger jag inte.
2021-05-15
Balanserar mellan en tvåa och en trea, men faktum är att det jag gillade mest med filmen var att den varken var trogen boken eller "originalfilmen", så utan dessa i minnet så är det närmare två än tre. Definitivt sevärd och på sätt och vis en positiv överraskning. Men särskilt bra? nja... (6+/15)
dudson
2021-03-30
Creepy remake som verkligen förtjänar respekt! Tufft att dom vände runt på storyn så att dottern blev kyrkogårds/zombie. Sen gör både Jason Clarke och Lithgow sina roller med bravur. Det som stör smått är användandet av green-screen. Orginalet fr,89 var på det sättet sann i sig själv dock. Ja detta är verkligen en obehaglig historia från mästaren själv-King!
the-godfather
2021-01-14
Filmen är okej, men det är långt ifrån vad boken var(som en av kings bästa.)
kanemura
2020-12-05
Med tanke på hur lite jag förväntade mig kan detta vara årets (eller förra årets) mest positiva överraskning. Fyran kan vara hög och kanske beror just på hur överraskad jag blev. Jag tycker skådespeleriet var rätt bra (även om pappan, Jason Clarke, kanske var lite platt). En del kul referenser till Stephen King och originalfilmen också. Inte jätteläskig men go stämning överlag.
Tatty
2020-10-04
Helt okej film med konstig slut! Första filmerna är alltid så bra!
Ranma
2020-09-27
Helt onödig film. Den gick ju att se på, men det var verkligen ingen givande upplevelse. Ospännande och nästan helt utan känsla. Lithgow är ok, även lillkillen.
Andreas_
2020-09-20
Riktigt dålig film av en riktigt bra bok av Stephen King, även en remake av samma film från 89 men den filmen lyckades med det mesta som denna misslyckas med, kassa skådisar förutom möjligtvis John Lithgow som är den enda bra behållningen...Jason Clarke är vanligtvis en bra skådis men här vet jag inte riktigt vad han pysslar med, han spelar sin karaktär så oerhört ointressant att man börjar undra om han endast ställde upp för en riktigt bra lönecheck...storyn är något ändrad till det sämre ska tilläggas och denna film är varken obehaglig, läskig eller ens lite spännande och manuset är fånigt till max...men man kanske borde ha förstått det när två kassa regissörer försöker göra skräckfilm av en ikonisk bok, min rekommendation är att antingen se om filmen från 1989 om det är möjligt eller läsa boken istället, detta är totalt slöseri av tid, betyget blir endast en medel 1:a tack vare Lithgow.
Visse93
2020-09-06
Inte lika bra som originalet, men rätt så bra ändå. Fast den hade visa onödiga scener som inte var relevanta till filmen.
fridenpaden
2020-08-30
Delen med mammans syster kunde de tagit bort. Jättelarvigt.