3.4

Just a Question of Love

Studenten Laurent är den enda i familjen som sörjer sin kusins död, hans upprördhet går ut över skolan som ger honom en sista chans som praktikant hos Cedric, en forskare som bor hos sin mamma.

Originaltitel Juste une question d'amour
Regissör Christian Faure
Manus Pierre Pauquet, Annick Larboulette, Christian Faure
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Cyrille Thouvenin, Stéphan Guérin-Tillié, Eva Darlan, Caroline Veyt, Danièle Denie, Idwig Stephane, Laurence César, Jean-Pierre Valère, Raphaëlle Lubansu, Jean-Baptiste Lefèvre, Aurélie Godichal, Jonathan Fox

FUR
2016-06-25
svag dramaturgi om än rätt fin romans :)
JanneN
2014-05-18
Den bästa film jag sett om homosexuell relation. Då det gäller för killarna att inför vänner och föräldrar berätta om sin kärlek, då blir det rörande scener. Men absolut inte några "fjolliga" svängar. Filmen berättar historien på ett underbart sätt. Jag kommer mycket snart att se om den.
1idiotzebra
2013-12-06
Älskar franska filmer. Denna inget undantag. Underbart när man hittar dessa okända pärlor.
KamikazeHeart
2012-12-30
Fin, även om jag kände lite "Jaha" efter slutet. Kul att ene huvudrollsinnehavaren ser precis ut som Ola Rapace.
Hedersknyffel
2012-04-24
men ack så söt!
choklatchip
2010-02-19
En av de bästa kärleksfilmer jag sett.
Paddyeahh
2009-05-18
Väldigt trevlig film...förutom de där djävla intoleranta föräldrarna. Usch.
fofilolipopopa
2008-05-01
åh, den här har jag sett ett antal gånger. riktigt värd att se om man gillar franska filmer.. och nånting som jag kanske inte borde säga (fan att man inte får spoila...)