3.3

Kärlek på film

En man orsakar en bilolycka och går till sjukhuset och presenterar sig som den skadade kvinnans pojkvän. Hon ligger i koma men familjen dyker upp och han dras in i ett förlopp av lögner och dramatik.

Originaltitel Kærlighed på film
Alternativ titel Just Another Love Story
Regissör Ole Bornedal
Manus Ole Bornedal
Genre Drama, Thriller, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Anders W Berthelsen, Rebecka Hemse, Nikolaj Lie Kaas, Charlotte Fich, Dejan Cukic, Karsten Jansfort, Flemming Enevold, Bent Mejding, Ewa Fröling

Bozze80
2014-11-13
Skruvad, intressant och hyfsat trovärdig story. Tycker den dessutom är välspelad och snyggt filmad. Ännu en bra dansk film!
KyLLo
2014-07-16
Tyvärr bland det sämsta jag sett från Danmark. Ett stort problem är manuset och ett annat är Rebecka Hemse som absolut inte hör hemma här.
Rele
2014-07-10
En kärleksfilm med spänning och flera duktiga skådespelare. Storyn var alldeles för konstig och inte trovärdig. Jag ger en trea.
Punkliv
2014-07-10
Nä, det här fungerar inte. Med bättre manus och bättre rollsättning hade det kunnat bli bra.
Hypostas
2013-06-23
Älskar sådana här drömska, mystiska kärleksberättelser, men jag gillar inte thrillerslutet som känns lite för uttjatat. Totalt sett en stark trea, men det hade blivit en fyra med ett bättre slut.
LasVegas
2010-09-21
palla hemse. javla pretto skadespelare som liksom alltid kommer till minnet som BECKs dotter. fuck that. men bara for att det ar en dansk film sa ger jag en 4a istallet for en 3a.
DanielMott
2010-06-13
Olle Bornedal, som slog igenom med Nattevagten 1994, som jag sågade när jag såg den för ett par år sedan, har tagit sig med Kærlighed på film från 2007. En stilfull thriller, från den Hitchcockska postern till den invecklade men ändå lättfattliga handlingen med några få brister som drar ner helhetsintrycket. Betyg: 3+

2010-04-03
Bra skådisinsatser till största del, intressant story, schyst thriller-vändning. Det snygga fotot höjer upp filmen lite till!
larsbromell
2010-03-14
Kan förstå 'Bubblo's kommentar om att filmen möjligtvis moraliskt kan tyckas brista i sitt framställande av huvudpersonen, men det är å andra sidan en alldeles subjektiv åsikt som inte riktigt ger utrymme för att se att människor är människor och att alla faktiskt inte är perfekta. Människor kan också vara som huvudpersonen i den här filmen. Den är gripande och dess försök att gå mot thriller tycker jag funkar fint. Se den!
bubblo
2010-01-06
En charmlös film som vill mer än den kan. Den gubbsjuka huvudpersonen , okarismatiskt gestaltat av Anders W Berthelsen , framställs märkligt nog i romantiserande och ej ifrågasättande dager, trots hans synnerligen obehagliga vis att tränga sig in i en annan människas liv och skita i sin egen familj. Filmen vill också vara en thriller, och är fylld av klyschiga drömsekvenser och en instoppad orealistisk historia om knarkkurirer i Thailand och internationell brottslighet.. och det blir pannkaka av alltihop.