2.8

Just Before Dawn

Ett gäng 20-åringar åker med bil upp i bergen för att campa, men vägen tar slut och de tvingas fortsätta till fots. De slår läger, men de är inte ensamma...

Originaltitel Just Before Dawn
Regissör Jeff Lieberman
Manus Mark Arywitz, Gregg Irving
Genre Thriller, Skräck, 80-tal
Skådespelare George Kennedy, Chris Lemmon, Mike Kellin, Gregg Henry, Ralph Seymour, Deborah Benson, Jamie Rose

GrandMaster_E
2018-08-30
Musiken och stämningen är på topp. Resten lämnar lite att önska men ändå rätt intressant.
Raimo_1985
2017-11-02
Mycket bra slasher, dessutom superfin bild på denna ambitiösa utgåva! Vilket bolag det nu var som gett ut.... Jag är för övrigt alltid glad för George Kennedy.
Gooran
2016-11-14
Snygga miljöer, hyffsade skådisar och allmänt välproducerad för sin lilla budget. Inledningsvis verkar det väldigt lovande men startsträckan är för lång, scenerna med mördaren för fåniga, och även när det börjar röra lite på sig känns det som filmen bara står och stampar och lyftet kommer aldrig. Vilken bortslarvad möjlighet.
LucaCanali
2016-11-06
skön slasherfilm med finfina hillbillies. betyg: bra+ (64/100).
Alex_K
2013-12-17
En genrefilm innan genren var cementerad. Lätt topp 5% av slasherfilmer, mycket på grund av små, små detaljer som skiljer agnarna från vetet. Brad Fiedel var en positiv överraskning med.
2013-04-16
Spännande och stabil banjo-slasher med ett hyfsat soundtrack. Funkar nästan lika bra nu som för trettio år sedan. (8+/15)
idd
2012-06-29
Helt ok hillbillieslasher utan överraskningar..
craptastic
2012-06-25
Skön bortglömd slasher. Bra stämning, mycket skog och feta hillbillymördare.
ziferN
2012-05-02
Charmig, helt ok och underhållande 80-talare som faktiskt bjuder på underhållning för stunden. Visst, har jag sett bättre filmer inom genren men denna fungerar också för vad den är. Tragiskt nog så går filmen dessvärre inte hitta med bra kvalité. Godkänd tidsfördriv!
2012-02-02
Udda och atmosfärisk lågbudgetslasher jag inte greppade helt. Väldigt creepy mördare och bra miljöer, men det känns som att det saknade något. Roligt iaf att äntligen fått se den.