3.1

Just en snygg soppa

Helan och Halvan är panka och på flykt undan polisen. De söker sin tillflykt i överste Buckshots lyxiga hus. Översten själv har precis åkt på safari till Sydafrika - men problem uppstår när lord och lady Plumtree kommer för att hyra huset.

Originaltitel Another Fine Mess
Regissör James Parrott
Genre 30-tal, Komedi, Kortfilm
Skådespelare Stan Laurel, Oliver Hardy, Harry Bernard, Bobby Burns, Eddie Dunn, James Finlayson
Filmnummer 20741

Fläskkäft
2008-05-29
En film jag förmodligen aldrig hade sett om inte "Farbror uno" hade kommit hem å placerat skivan i dvdspelaren. Såg lite Helan och Halvan som barn mest för att morsan diggade dom så mycket men har inte sett dom på över 20 år. Historien är inte viktig, utan det handlar mer om hur dom klipper och lägger till ljud å musik. Svag som jag är för malplacerade ljud blir jag belönad ett par gånger. Slutet är oerhört komiskt! Upptäckte till min glädje att senare komiker inspirerats av detta radarpar. =)
farbroruno
2008-04-01
hahaha har inte sett någon whole and half film sen jag var barn, fattar varför morsan skrattar åt dessa. Vilken fars! Vilka ljudeffekter! Virvlar, stampar i marken och symbaler och härliga gökurljud inlagda vid rätt och fel tillfällen. Snubbelhumor när det är som bäst! Vilket slut sen, hahaha fars har verkligen fått ett ansikte! Jag skrattade nästan igen hela filmen..
fridenpaden
2007-12-08
Alltid kul att titta på Helan och Halvan. Här återkom alltför många skämt. Finlayson återkommer som vanligt med sitt fula tryne. Man vet vad man får. Okej men inte en av de bättre.
muschii
2006-08-30
Fullkomligt briljant uppvisning. Många härliga skratt får man sig här, den klart bästa jag sett med Helan och Halvan hittills. Stabil fyra.
Czechflash
2006-02-15
Bra rakt igenom, även om den inte tillhör deras allra bästa. Den alltid sevärde James Finlayson är ett extra plus.
fridolf
2005-11-24
mmmmm, vilken mumsig soppa de såg ut att vara. Satte igång me grönsaksoppa direkt efter jag såg denna härliga film.
Roy-Benga
2005-10-20
Ja soppan är så snygg att man vill äta den
Kubrick
2005-07-22
Dumrolig som det ska vara, det sjuka slutet ala Monty Python ger en fyra.
Galivan
2005-06-15
Sanslöst bra.
paycheck
2005-05-08
Call me a cab! Are you a cab? Lysande!