2.3

Just the Ticket

Gary livnär sig på att sälja biljetter till olika evenemang på svarta börsen. När en ny kille börjar konkurrera med Gary försvårar det hans arbete och pengarna börjar sina. Gary behöver kontanter för att kunna förverkliga sina planer med flickvännen Linda. Som från ovan kommer räddningen. Påven är på väg att besöka staden och Gary ser sin chans att dra in storkovan.

Originaltitel Just the Ticket
Regissör Richard Wenk
Manus Richard Wenk
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Andie MacDowell, Andy Garcia, Richard Bradford, Andre B Blake

FilmGuden
2006-11-05
Inte bra, inte bra. Tyckte det lät kul med att han säljer Påvens biljetter, så jag såg den. Men det är mest sörja alltihop. Men det är en intressant karaktärsförvandling Garcia gör. Från komisk fåntratt till seriöst nervvrak.
saviola
2006-10-29
Känns som om dom egentligen tänkt ha Al Pacino i filmen, men fick nöja sig med Andi Garcia. Och Andi spelar inte Gary, han spelar Al Pacino!
Enna
2006-10-29
Funkar faktiskt rätt bra en slö söndagseftermiddag. Charmig och trevlig men rätt trist story och ett tråkigt slut, fast det hade man ju förväntat sig.
paycheck
2005-01-02
Lite småcharmig men sådär.
carnevil
2004-06-19
Andy Garcia skådespelar som en självdöd säl i en film uppenbart gjord av fantasilösa idioter.
Angelique
2004-05-04