2.4

Justice League

Efter händelserna i Batman v Superman: Dawn of Justice, sätter Bruce Wayne och Diana Prince ihop en grupp av superhjältar för att bekämpa en mäktig fiende som hotar vår värld.

Originaltitel Justice League
Regissör Zack Snyder
Manus Chris Terrio, Joss Whedon
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Fantasy, Science Fiction
Skådespelare Ben Affleck, Henry Cavill, Amy Adams, Gal Gadot, Ezra Miller, Jason Momoa, Ray Fisher, Jeremy Irons, Diane Lane, Connie Nielsen, J K Simmons, Ciarán Hinds, Amber Heard, Joe Morton, Lisa Loven Kongsli, Ingvar Eggert Sigurðsson, David Thewlis

dudson
2019-10-22
Vilket spektakel till film. Riktigt pinsamt. Tröttsam att beskåda Big- Time.
92axha10
2019-06-19
Skrattretande dålig och på gränsen till patetisk. Bara spektakel och ofokuserat spektakel dessutom
Körsbär
2019-05-11
Starten på filmen brukar vanligtvis vara den bästa, här kände jag verkligen inte det. Men det blev lite bättre emot slutet, overall så är den bättre än Black Panther :P Nej men skämtåsido, ser jag den som en egen film så är den en stark 2.a
yrkeschaufföre
2019-03-23
Nu har jag sett Aquaman (som jag gillade) men den här filmen är fortfarande onödig. Störst behållning gav Wonder Woman så jag önskar mig fler filmer med henne.
Hanness
2019-02-24
Helt OK, lite besviken över Steppenwolf. Ingen vidare skurk, hade väntat mig Darkseid.
Benisakura
2019-01-05
Stabil film som jag tycker har en vuxnare ton än 90% av allt Marvel gör vilket är uppfriskande.
karlmats
2018-12-15
Det här var en fruktansvärt trött, oinspirerad, och rent ut sagt korkad film. Man märker hur ointresserade de flesta av skådisarna är och manuset är ett riktigt hopkok av random scener. Steppenwolf är en usel skurk och Zack Snyders regi är väl i linje med vad han har gjort innan. Generiskt är det bästa ord jag kan komma på. När Superman legat död i flera år, återuppväcks, flyger upp i luften med oförändrad fysik i sin bara överkropp, med byxorna på för att det inte ska bli för obscent, och överläppen CGI-retuscherad p.g.a. kontraktsbunden mustasch som inte ska synas här, ja då vet man att ingen inblandad bryr sig ett jävla dugg om det här. Att man bränner 300 miljoner dollar på en sån här trött film bara för att inte halka efter Marvel (när det är precis det som är konsekvensen av den här filmen) ja det är väl nästan mer kriminellt än det skurken ägnar sig åt i den här filmen. I båda fallen saknas all form av motivation, men han såg iaf ut att trivas med sin verklighet. Vanligtvis brukar man ju kunna säga om de här superhjältefilmerna att de iaf var snygga när allt annat fallerar, det här såg inte ens speciellt bra ut. Nån skrev att den närmaste motsvarigheten till den här mjölkningen var när Trump sa att han kunde skjuta nån mitt på femte avenyn och ändå kunna bli vald till president, det känns som en ganska träffande liknelse. Ett långfinger till publiken, jag ger ett långfinger tillbaka och drar ner den här till bottenträsket. En stark 1a.
AndreaFurberg
2018-11-02
Det enda som var bra i den här filmen var blixt-superhjälten. Han var fin.
HerrNenne
2018-10-07
Efter fyra som bäst mediokra filmer kom jag med väldigt låga förväntningar till den här ensemble-filmen. Var verkligen inte beredd på att detta troligen är den bästa superhjältefilmen jag någonsin har sett. (Casshern, Matrix räknas nog inte). Rolig, episk, mäktig, ingen irriterande skurk, inga jobbiga förväxlingar, bara rakt frotterande i faktiskt riktigt starka och episka karaktärer porträtterade fantastiskt bra. Sjukt överraskad.
EvilNed
2018-10-06
Det är verkligen inte bra. Men jag håller mig ifrån att sätta en 1:a för de måste ändå reserveras för de absolut sämsta filmerna - som t.ex. Suicide Squad...