2.7

Justice League: Gods and Monsters

Filmen utspelar sig i ett alternativ universum där Superman är General Zods son, Batman är en vampyr och Wonder Woman är från planeten New Genesis som styrs av de gudaliknande New Gods, där hennes far är ledaren. Justice League blir oskyldigt anklagade för mordet på några vetenskapsmän och det blir nu upp till dem själva att hitta den riktiga mördaren.

Originaltitel Justice League: Gods and Monsters
Regissör Sam Liu
Manus Alan Burnett
Genre 2010-tal, Animerad, Action, Fantasy, Science Fiction
Skådespelare Benjamin Bratt (röst), Michael C Hall (röst), Tamara Taylor (röst), Paget Brewster (röst), C Thomas Howell (röst), Jason Isaacs (röst), Dee Bradley Baker (röst), Eric Bauza (röst), Larry Cedar (röst), Richard Chamberlain (röst)

JeremyClarkson
2016-08-09
Fattar inte varför de var tvungna att göra Bekkas bröst så små. Jag menar, de är ju betydligt mer respektingivande i serietidningarna. Knappt godkänd film.
TheJorre
2016-07-10
Kan vara den bästa av Sam Lius animerade DC projekt.
AlaRegularis
2016-01-07
En mörk och annorlunda variant av Justice League. Det är välgjort, våldsamt, blodigt och med bra insatser både på animations- och röstskådissidan. Men jag måste säga att jag föredrar det "riktiga" Justice League.
DrJW
2015-11-06
@S_Griffon Ett universum där rollerna har bytts med mindre kända karaktärer från serierna och deras origin är annorlunda och vad hände om denna karaktär var så här si och så.
DrJW
2015-11-06
En mörk, och definitivt inte för barn, DC-animerad film som utspelas i en annan alternativ universum. Har blandade reaktioner från publiken, vissa hatade den här mest för att de inte är samma karaktärer och vissa gillade den här. Medger att jag var skeptiskt först, men efter att ha sett några korta snuttar där vi följer karaktärerna var för sig, så var jag villig att ge den här en chans och jag gillade den här verkligen. Kanske inte de bästa av alla alternativa tolkningar, men här gjorde dem de väldigt bra och jag gillade handlingen. För dem som klagar; De utspelas i en alternativ universum! Ni som är fans och nördar borde veta att superhjälte serierna har olika alternativa universum, eller en s.k. multiuniversum! Ha en bättre klagomål än bara "De här är inte de karaktärer jag känner!" Men om ni tycker de, ok, jag accepterar din åsikt och tycke. Dock så kunde dem ha finputsat på Batman´s kostym, tagit bort de vita från hans bröst, mage och axlarna, och låtit de vita på bältet, händerna och fötterna varit kvar.
S_Griffon
2015-10-13
Fattade ingenting. Skulle detta vara stålmannen och Batman? Vilket universum då?
Hanness
2015-08-02
En besvikelse, gillade inte storyn.
Dutch
2015-07-20