3.3

Justice League: The Flashpoint Paradox

Den supersnabba hjälten The Flash blir ivrig att testa sin förmåga att springa tillbaka i tiden. Men något händer och förändring gör att nutiden har förvandlats till ett krig mellan Atlantis och Amazon-kvinnorna. The Flash måste nu med sina nuvarande hjältar se till att jorden återgår till den tid då Justice League existerade.

Originaltitel Justice League: The Flashpoint Paradox
Regissör Jay Oliva
Manus James Krieg
Genre Äventyr, Action, Animerad, Fantasy, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Kevin McKidd (röst), Kevin Conroy (röst), Vanessa Marshall (röst), Cary Elwes (röst), Nathan Fillion (röst), Ron Perlman (röst), Dana Delany (röst), C Thomas Howell (röst), Justin Chambers (röst), Danny Huston (röst), Michael B Jordan (röst)

fridenpaden
2023-07-25
Tänkte att jag skulle se den här för att jämföra med DCU:s senaste The Flash (2023). Den animerade höll inte men det var i alla fall ett riktigt bra slut (sista scenen).
2020-09-30
Tidsresor och alternativa "dimensioner" har jag lite svårt för, det är ändå lite intressant att se men jag får liksom aldrig någon riktig feeling. Det är rätt bra men lyfter liksom aldrig riktigt och det håller sig på en ganska platt nivå. Men rätt stark tvåa.
peu-depeu
2015-08-05
Tyckte inte att filmen egentligen hade så mycket att bidra med story-mässigt, men är glad att det görs mer brutala och icke-barnanpassade tecknade saker utanför Japan. Bara för att det är tecknat behöver det inte vara för barn!
Dutch
2015-07-20
Grym!
Hanness
2014-12-21
Gillar dessa filmer.
Nemralis
2014-09-29
Överraskande bra story, mognare än många andra superhjälterullar vi ser idag. Även oväntat brutal och mörk, vilket i stort sett bara är av fördel. Som animerad "mellanbudget"-film är det riktigt bra.
Metheuz
2014-07-30
Oväntat brutal för att vara en animerad DC-film men det var något positivt i detta fall. Gillade handlingen också med en postapokalyptisk alternativ värd där Aquaman och Wonder Woman krigar på. Även ett plus i kanten för att tråkfarbrorn Stålmannen inte är med så mycket.
vonadel
2014-07-12
Har alltid tyckt att DC-hjältarna varit lite opersonliga på något sätt. Marvel har på ett paradoxalt sätt haft en starkare koppling till "vardagen". Denna film gjorde mig dock positivt överraskad. Har alltid älskat tidsparadoxer så det var kanske det. Mycket nära fyran. 6/10
zallaxx
2014-04-14
Gillar skarpt denna film.
apelsin87
2013-12-04