2.6

Justice League: The New Frontier

Detektiven John Jones arbetar på ett fall som handlar om att hitta "Centret". Under denna tid är stålmannen och Wonder Woman soldater åt USA. Samtidigt har Hal Jordan (eller Green Lantern) fått ett viktigt och hemligt uppdrag att åka till Mars. Dessa plus Blixten och ett par till utgör senare Justice League, filmen förklarar hur denna grupp med superhjältar startades och flätades samman.

Originaltitel Justice League: The New Frontier
Regissör Dave Bullock
Manus Stan Berkowitz
Genre Äventyr, Action, Animerad, Fantasy, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare David Boreanaz (röst), Jeremy Sisto (röst), Lucy Lawless (röst), Neil Patrick Harris (röst), Miguel Ferrer (röst), Kyle MacLachlan (röst), John Heard (röst)

Dutch
2015-07-13
Fy fan vad rugguggligt jäkla dåligt.
Hanness
2014-12-21
Besviken, gillade inte alls upplägget.
AlaRegularis
2014-12-02
Lite väl lång startsträcka. Har också lite svårt för hela 50/60 tals-grejen, även om det är härligt med lite Golden Age och att de exponerar de karaktärerna för nya generationer. När det väl kommer igång är det rätt så bra ös, och det blir en helt okej film, men inte mycket mer.

2014-10-16
Kul med Golden Age-stilen. Det andas verkligen 50-tal,patriotism och Kalla kriget. En flygande dinosaurie-ö som ska förinta jorden. Bara Justice League o deras superkompisar kan stoppa den! Värd sin 3:a.
TheJorre
2014-06-25
Föga inspirerande. Nog för att de flesta som väljer att se en sån här film redan vet var ifrån hjältarna kommer och deras ursprung, men när de försöker sig på en snabb presentation av det hela så blir det väldigt platt. Bättre då att anta att alla känner till det från början och lägga mer fokus på den aktuella storyn. Synd på så många bra röstskådespelare. Retro kostymerna kan jag köpa men inte detta missbruk av ett universum som annars (eller i varje fall oftast) är så väl berättat.
Anakin_84
2014-01-26
Ok film, but what did they do to Batman...? :-( Worst batman voice ever, and adam west style... :-S Svag trea.
DrJW
2013-09-14
Hade inget emot att den här utspelas på 50-talet, att dem ville visa Golden Age-stilen, men handlingen var rätt platt. Vet nu inte om de berodde på sidan som jag såg den här, men i vissa scener så blir de från färg till svart o vit helt random(!) Åter, kan bero på hemsidans spelare, men om de nu är verkligen så i filmen så undrar jag vad var poängen med de?! Så onödigt!
Vitus
2012-11-12
trist origin story med ett redigt tråkigt monster som huvudantagonist.
Kubrick
2012-04-16
Underhållande, gillar retrostilen.
iya
2011-08-05
Vet inte riktigt vart jag ska börja finns så mycket som är vidrigt och fel med den här filmen. För det första förstår jag inte varför man vill gå tillbaka till den föråldrade och vidriga Golden Age-designen när de flesta hjältars kostymstil knappt är ändrade från Golden Age, förutom Batman och Marsian Manhunter som de iaf haft vett och gjort om till det bättre. Blev faktiskt förvånad över att Batman såg acceptabel ut i början av filmen, men sen gav de honom hans vidriga Adam West-design halvägs in i filmen. Det är inte bara dräkterna som lider af Golden Age-designen utan också själva tecknandet (duh) och hela filmens atmosfär. Jag förstår om man vill få någon sorts retro-känsla, men man kan åtminstone göra det stilfullt som man gjorde i Batman TAS. Finns absolut ingen anledning till varför den här filmen ska utspela sig på 1950-talet mer än att återuppliva post krigs patriotism vilket man märker genom att karaktärer i filmen refererar till USA som ”the free world” och att det endast är amerikaner (och en marsian) som besegrar det största världshotet någonsin, filmen kunde lika gärna haft titeln ”America Fuck Yeah”. Om jag ska försöka att bortse från det estetiska i filmen och det vidriga budskapet så är det fortfarande en skitfilm, visst är röstskådespelet bra, men handlingen är störtlöjlig. En gigantisk flytande ö fylld med dinosaurier låter mer som en parodi än en faktiskt handling. Det värsta var i slutet då man trodde att skaparna av filmen hade vett nog att lämna ute Aqua Man från handlingen, men visst fan visar han sitt fula ansikte i slutet som ett sista ”fuck you” till publiken. Det värsta är att det har gått bra för den här filmen, antar att föråldrad patriotism fortfarande går hem hos den amerikanska publiken. Hoppas inte den här typen av filmer blir en trend. Golden Age har haft sin tid, jag föredrar mer välutvecklade karaktärer och mer välutvecklad handling, något som GA-karaktärer aldrig hade, men det kanske är därför lata regissörer och manusförfattare vill tillbaka till den typ av filmer/serier.