3.1

Juve contre Fantômas

Den andra delen i Louis Feuillades Fantomas-serie.

Originaltitel Juve contre Fantômas
Alternativ titel Juve Against Fantomas
Regissör Louis Feuillade
Manus Louis Feuillade
Genre Stumfilm, Kriminalare, 10-tal
Skådespelare René Navarre, Edmund Breon, Georges Melchior, Renée Carl, Yvette Andréyor, Jane Faber

NtoNW
2013-01-01
Trevligt även i andra delen, med en hel del finurliga lösningar. Har dock inget balanserat tempo i berättandet, annars hade den fått högre betyg.
Tonti
2012-07-30
Snäppet vassare än första delen. Snyggare, mer spänning och roligare vändningar. Dock tycker jag att karaktärerna fortfarande är bleka i jämförelse med de i Judex. Riktigt stark trea till denna del.
hsimpson
2012-02-10
Riktigt bra! Skön historia, som faktiskt är rätt spännande. Häftiga miljöer, stiligt foto. Utsökt tintad. Är rentav uppe och nosar på femman ibland. Stabil fyra!
jep
2010-11-27
Ett äventyr där man inte ska ha för stora krav på en trovärdig och sammanhängande historia.
Unleashed747
2009-07-13
Även andra delen i serien är mycket trevlig! Gillar scenografin och musiken.
Agfilm
2003-04-14
Kul att se, men kopian var inte den bästa. Dessutom var den ej tintad vilket gjorde att vissa scener tappade sin poäng. Intressant att se att brutalt dödande av djur (en orm) förekommer i en tidig film som denne. Kan dra starka paralleller till 70-80 talets kannibalfilmer...