3.3

Kaktusblomman

Ungkarlen Julian tycker att hans liv är perfekt. För att slippa binda sig har han sagt till sin älskarinna att han är gift och har barn.

Originaltitel Cactus Flower
Regissör Gene Saks
Manus Pierre Barillet, I A L Diamond, Abe Burrows, Jean-Pierre Grédy
Genre Komedi, 60-tal
Skådespelare Goldie Hawn, Walter Matthau, Ingrid Bergman, Jack Weston, Rick Lenz, Vito Scotti

Skapad 2019-12-03 av alucino
Tandläkaren Julian lovar sin mycket yngre flickvän Toni att han nu ska skilja sig från sin fru så att Julian och Toni kan gifta sig. Problem uppstår dock då Toni insisterar att få träffa Julia...   Läs mer »

JanneN
2015-12-14
Den är fantastiskt bra! En av mina absoluta favoriter. Skickligt gjort att förvandla en teaterpjäs till en mycket bra filmkomedi. Goldie Hawn, Walter Matthau, Ingrid Bergman. är en trio som slår de flesta komedier. (10/10)
yrkeschaufföre
2013-05-24
Väldigt mycket dialog men väldigt lite handling. Men efter den underbara discoscenen kan den inte få lägre än två (och det är en stark tvåa)
Luene
2012-01-11
Roade och charmig 60-talsfilm.
okidoki
2012-01-03
Roande.
sirkurt
2012-01-02
Inte alls min typ av film men ändå lite småkul och charmig med 3 bra skådespelare i huvudrollerna.
mazquara
2012-01-02
ingrid bergman är bra, men annars är filmen mest konstig och inte så kul...
kakbakarn
2012-01-02
Jag var för övrigt övertygad om att han som spelade Igor Sullivan var James Stewarts son, med tanke på hur han pratade och såg ut. Men Stewart verkar inte ha haft några biologiska söner, om jag tolkade wikiartikeln rätt.
kakbakarn
2012-01-02
Tänker lite på Seven Year Itch och The Apartment, även om den inte når upp till den andra filmens höjder. Rätt trevlig komedi och Goldie Hawn måste ha de största, rundaste och blåaste ögonen i homo sapiens historia. En oerhört gullig tjej måste man säga. Walter Matthau var skön, för övrigt!
ulpe01
2012-01-01
Lite småcharmigt. En hel del bättre än "kopian" "Min låtsashustru" ("Just go with it"). Har väl inte stått emot tidens tand riktigt, varför i hela friden skulle Bergmans rollfigur falla för Matthau? Men en ung Goldie Hawn är söt.
3DDaniel
2010-10-14
Skönt 60-tal, med en ung goldie hawn.