3.1

Kakurenbo: Hide and Seek

Det finns en gata där ingen bor. Barn som leker kurragömma där efter att mörkret fallit blir kidnappade av demoner och försvinner för alltid.

Originaltitel Kakurenbo: Hide and Seek
Regissör Shuhei Morita
Manus Shiro Kuro
Genre Animerad, Thriller, Skräck, Fantasy, Kortfilm, 2000-tal
Skådespelare Junko Takeuchi (röst), Mahito Suzuki (röst), Makoto Ueki (röst), Rei Naito (röst), Mika Ishibashi (röst), Akiko Kobayashi (röst)

TheHorrorfan
2014-05-30
"Schramm" beskrev filmen perfekt.
schramm
2012-06-06
Kändes som introit till valfritt shin megami tensei spel, mer än en film. Kommer aldrig igång och bakgrundsinfon är för tunn för att ge någon stämning, sen är den inte speciellt snyggt gjord. Besvikelse.
annihilat0r
2011-09-24
Ett konspiratoriskt skämt som vandrade för långt.
amam
2011-09-07
Snygg miljö men karaktärerna var ju så klumpigt fula och stela. Typiskt datoranimationer från tidigt 2000-tal. Svag trea. Ingen höjdare.
Nimarion
2009-07-31
En snygg, atmosfärisk och mystisk, men något kort och opersonlig anime med passande musik. Mer bakgrundsfakta/detaljer om världen och deltagarna skulle ha gjort den ännu bättre. En stark fyra.
elzplz
2009-05-11
jag ville ju bli riktigt, riktigt gömma-mig-bakom-händerna rädd. men icke! riktigt snygga animationer och grym musik dock.
lekke
2007-12-02
s.n.y.g.g.
MaraJade
2007-11-25
Snyggt gjord, men handlingen kunde ha varit bättre...
Kurosawafan
2007-09-16
barnskräck mys-skräck men bra
FilmGuden
2007-09-14
Absolut ingen Skräck, som jag såg det. Förväntade mig det och blev besviken. Tramsigt, men inte dåligt.