2.8

Kalle Anka i björnens rike

Kajsa vill ha en pälskappa, så Kalle snor en björnunge från den sovande mamman. Men mamman vaknar och spårar upp Kalle (och ungen)...

Originaltitel Dumb Bell of the Yukon
Regissör Jack King
Manus Harry Reeves, Homer Brightman
Genre 40-tal, Kortfilm
Skådespelare Clarence Nash (röst)

dafreakish
2016-10-19
Extremt brutal.
niebaotan
2016-01-12
Jaha. Sa kalle vill morda en bjornunge for att ge Kajsa en palskappa. Det ar ju sa sjukt och omoraliskt att man inte kan ogilla det. Kalle ar genuint ond.
LTT86
2013-11-17
Kalle kan verkligen vara sjuk elak ibland att man avskyr honom.
Dutch
2012-10-03
Löjligt bra.
produr
2012-09-21
En censurerad kalle i Usa i modern tid,förstår ju varför faktiskt.Alltså gjord ett år efter andra världskrigets slut.Kan tänka mig en hel del tecknat idag som kommer ses rätt annorlunda om en så där 75 år framåt i tiden.Inte direkt den kalle man tänker på som man såg som barn direkt.Måste ge en fyra

2010-08-03
Ah, denna är rätt rolig faktiskt. I den mån att kalle anka är en ond figur som ska ta död på en barnunge, genom att hänga den. Bisarr historia som faktiskt roar en del. Kul att se Kalle Anka med snaran kring halsen även.
apfigur
2008-07-23
Wow, han är verkligen dum i huvet.
Christofer
2008-04-05
Lite skoj när Kalle klipper till björndräkten, men annars inte mycket som var kul.
O´Reilly
2007-08-28
Här visar Kalle sin riktigt onda sida, speciellt när han funderar ut hur han bäst skall avrätta björnungen. Hemskt egentligen.
Kubrick
2006-06-07