3.2

Kamome Diner

Filmen handlar om en japansk kvinna vid namn Sachie som driver en restaurang i Helsingfors. Vi får även följa hennes kunder som kommer och går, alla med en egen historia.

Originaltitel Kamome Shokudo
Alternativ titel Ruokala Lokki
Regissör Naoko Ogigami
Manus Naoko Ogigami
Genre 2000-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Hairi Katagiri, Satomi Kobayashi, Tarja Markus, Masako Motai, Jarkko Niemi, Markku Peltola

foppa99
2013-06-26
Snacka om varm film. Kitos!
ernils_l
2012-08-27
Bygger på en litterär förlaga, så den är inte skapad helt i reklamsyfte... Sjukt söt är den, väldigt behaglig liten historia.
nenasagst99
2011-09-23
Sjukt söt.
katwa
2010-09-02
Japaner är ett så fnissigt folk.
uCj
2008-03-08
Det är lite trökigt att det är en film i reklamsyfte, vilket också märks. Å andra sidan så har det kanske vissa fördelar. T ex är ju caféet så himla snyggt, och filmen har en schyst humor som ofta funkar bra. I vilket fall en trevlig film som bara lider av för mycket feel good-vibbar samt helt overklig handling. Moln på drift är kanske bättre val om man är kräsen, men då missar man den sköna kombinationen. Japanska och finska låter faktiskt ganska lika ibland...
faith86
2007-11-23
Underbar film. Intressant att få utomståendess bild av sin egen stad. Och japaner är ju härliga. Speciellt dom som gillar Finland... Och visst var denhär filmen ganska japansk fastän den utspelade sej i Finland. Och den har ju lockat turister hit. En trevlig bild av Finland, men kanske lite ensidig. Men detta e ju vad japanerna vill se. Mycket bra. Förutom skådespelet inte var det bästa hos dom finska skådespelarna.
uCj
2007-10-30
Då bör Sverige göra likadant :p
MilkMonkey
2007-07-05
man tvivlar inte bråkdelen av en sekund att denna är hårdsponsrad av finska turistrådet . . med tanke på det är det en riktigt shysst feelgood
monodrive
2007-02-05