Kanalsimmerskan

Hur mycket kan man tycka om att simma? Så mycket att man simmar över engelska kanalen? Svenskan Sally Bauer gjorde det 1939. 30 000 människor slöt upp på Malmös gator för att hylla hjältinnan. Den här filmen är till henne. En kortfilm av Fanny Josephson

Originaltitel Kanalsimmerskan
Regissör Fanny Josephson
Manus Fanny Josephson
Genre 90-tal, Kortfilm
Skådespelare Sally Bauer, Torsten Tegnér, Gertrude Ederle, Sven Jerring (röst), Lars Madsén (röst)

2012-05-25
Mest en massa journalfilmer ihopklippta utan större tanke. En dokumentär om Sally Bauer hade säkert varit intressant men det här gör mig mest upprörd.
Läskientekopp
2010-03-21
Intressant kortfilm på många sätt. Även om historien kretsade kring Sally Bauer var det ju med så mycket annat runt omkring. Det mest intressanta tycker jag nästan var att man fick se så många bilder från badmodet under den tiden.
bnw
2006-11-19
För lång och kändes kliniskt befriad från all meningsfullhet.
Taliah
2006-11-14
Skittråkigt gjord.
SgtD
2006-11-13
lite kul att se. då jag bor granne med en av sallys simmarkompisar från tiden då det begav sig så har man hört det mesta. sallys polare badar fortfarande i havet vid vejbystrand minst 100 dagar om året. krutig tant!
AudreyHorne
2006-11-12
jag gillar den, och tillräckligt intrssant för att vilja ta reda på mer om sally bauer ochandra kanalsimmerskor.
Netza
2006-11-11
okej bilder, men tråkig story.
Dele
2006-11-11
Känns lite menlös. Får en att vilja ha en dokumentär istället.
rayek
2005-08-08
Finns inte på IMDB heller.
Gullan
2005-08-07
varför är inte denna med på tv-sidan?