2.8

Kändisliv

Den misslyckade författaren Lee Simon, försöker desperat att stifta bekantskap med kändisar. Efter att han skilt sig från sin fru Robin, börjar han frottera sig allt mer bland kändisar. Dels genom att aktivt försöka sälja in ett filmmanuskript och dels genom kändisjournalistik. Samtidigt möter Robin en TV-producent och helt plötsligt tar även hon de första stegen in i kändisskapet.

Originaltitel Celebrity
Regissör Woody Allen
Manus Woody Allen
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Judy Davis, Kenneth Branagh, Joe Mantegna, Winona Ryder, Leonardo DiCaprio, Famke Janssen, Charlize Theron, Michael Lerner, Hank Azaria, Melanie Griffith, Bebe Neuwirth, Allison Janney, Aida Turturro, Aleksa Palladino, Gretchen Mol, Douglas McGrath

ekman
2021-03-13
Och plötsligt dyker Donald Trump upp från ingenstans!
hsimpson
2020-08-03
Innehåller trots allt en del närmast briljanta scener, men på det stora hela var detta alldeles för mycket av en gäspning. Branagh är ingen höjdare.
ASSFACE
2018-07-04
Aldrig har 1,5 timme känts så lång. GÄSP.
Ful_fisk
2015-05-14
Välgjord och sevärd Woody Allen, men lite lättglömd. Känns väldigt La dolce vita-inspirerad i sitt upplägg och sin stil. Den stjärnspäckade skådespelar-uppsättningen håller igång kalaset, inte minst Judy Davis och Leonardo DiCaprios suveräna insatser.
Dele
2014-03-13
Fint foto och rapp dialog i en film som ger ett smått rörigt och stressigt intryck, och inte riktigt landar ordentligt. Stabilt gjort, men en av Allens mindre intressanta verk.
Albion
2013-12-26
Omtitt efter 7,5 år och jag älskar fortfarande denna underbart röriga och synnerligen satiriska djupdykning in i kändislivets ytliga och högst bisarra parallellvärld. Kenneth Branagh är en utmärkt ciceron igenom denna skog av hysteriska sammanhang som är så typiskt Allen. Stilen påminner en hel del om Robert Altmans flyktiga och lite ogreppbara Nashville och Pret-a-porter. Jag höjer till en 5;a denna gång.
Palmertz
2013-10-19
Förmodligen Allens sämsta film, av de jag sett vill säga. De små detaljerna lyfter filmen men bara till en svag trea.
Gigi1943
2013-10-14
Så trött man är på W.A, det är bara blablablablabla! Det hjälper inte att han plocklar ihop kändiseliten (när man knappt ser var de är i bildrutan), när den här kan ni hoppa över!
AlbertSpica
2013-10-11
Seg och ganska ointressant, hade velat se mer av DiCaprio och Winona ryder.
booby
2013-09-14
Rörigt. Jag skulle bara lutat mig tillbaka och försökt njuta. Att engagera sig i detta är svårt.