3.1

Känslan av ett slut

En mans förflutna hinner ikapp honom och ett mystiskt arv får honom att omvärdera hela sin livssituation.

Originaltitel The Sense of an Ending
Regissör Ritesh Batra
Manus Nick Payne
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Jim Broadbent, Charlotte Rampling, Harriet Walter, Michelle Dockery, Billy Howle, Freya Mavor, Emily Mortimer, James Wilby, Edward Holcroft, Joe Alwyn, Jack Loxton, Timothy Innes, Hilton McRae, Peter Wight, Matthew Goode, Karina Fernandez, Andrew Buckley

mammene
2022-08-15
En komplex historia, gillar när det nystas upp bitar ur det förflutna som får betydelse för nuet. Om det också innehåller ytterst kompetenta skådespelare som här är det en njutning att se. Då vill jag framförallt lyfta fram Jim Broadbent, här är han verkligen fantastisk, hans karaktär är inte helt sympatisk och det verkar han vara gjord för. Charlotte Rampling är ofta Charlotte Rampling, den svala och kalla, så även här. Med skådespelet och historien så blir det komplett.
labi
2018-01-06
Älskar Julian Barnes kortroman, och faktum är att Batra lyckas överföra historien till film riktigt bra. Broadbent är lysande.