2.1

Kapten trubbel

En familj ifrån Chicago hyr en yacht som Clark Gable har haft och de bestämmer sig för att segla till ön Ste. Pomme de Terre to Miami. Kapten Ron blir kapten på båten, vilket förändrar deras liv.

Originaltitel Captain Ron
Regissör Thom Eberhardt
Manus John Dwyer, Thom Eberhardt
Genre Komedi, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Kurt Russell, Martin Short, Mary Kay Place, Benjamin Salisbury, Meadow Sisto, Sunshine Logroño, J A Preston, Dan Butler, Jorge Luis Ramos, Tanya Soler, Tom McGowan, Paul Anka

dudson
2017-09-26
Underbar och livsglädje film som är perfekt så här på hösten njuta av. Stabil fast enkel story. Vilket bidrar till charmen! Martin Short och Russel passar perfekt mot varandra. Snacka om motpoler haahaa ett stelt lik. Vs en levnads glad sjöbuse. Och mera horig dotter i familjer får man leta efter haahaa. 3+
Paramis
2010-11-25
Som familjefilm fungerar den väl.
Djason
2010-11-01
Russell höjer betyget där Short sänker det.
Mallvara
2008-06-30
Varför görs inte filmer som denna längre? Den är riktigt underhållande!
WillyV
2008-05-20
Knappt godkänd eller minnesvärd komedi som lever högt på Russell och Short.
HulkHogan
2007-11-28
Komiken "säkrar" upp till en 2:a. Inte mycket att ha iof. Tycker Russell överspelar och är lite för mycket. Mycket trams och lattjo. Men glimtarna finns i ögat...
Nak
2007-06-03
Den är faktiskt riktigt underhållande.
Malfunction
2007-03-31
Kurt Russels överspel räddar allt.
Fläskkäft
2007-01-13
Småtrevlig och smårolig film av det lättare slaget. Russell och Martin Short är bra i sina roller.
vincybel
2007-01-03
Den här filmen är så fruktansvärd att jag istället för den etta den förtjänar måste ge den en tvåa eftersom jag garvar så mycket varje gång jag råkar tänka på den. Huga. O_o