3.1

Kär lek

Jacques, en läkare i övre medelåldern, bor med sin fru i en av Paris förorter. François och Edith flyttar dit för att François skall ta över Jacques praktik. Jacques blir förälskad i Edith. Det börjar lite lätt men slutar i våldsamma känslor.

Originaltitel Les Sentiments
Alternativ titel Feelings, Kärlek
Regissör Noémie Lvovsky
Manus Noémie Lvovsky, Florence Seyvos
Genre 2000-tal, Drama, Romantik
Skådespelare Nathalie Baye, Jean-Pierre Bacri, Isabelle Carré, Melvil Poupaud, Agathe Bonitzer, Virgile Grünberg, Valeria Bruni Tedeschi, Cécile Reigher, Bakary Sangaré, Alain Libolt, Reinaldo Wong, Héloïse Mignot

Mikka
2012-05-08
Som helhet är den faktiskt riktigt dålig, även om den glänser till i några scener. Mellan Jacques och Edith finns så lite kemi är det är riktigt otäckt att se dem tillsammans, och manus är långtifrån bra. Nathalie Baye och Jean-Pierre Bacri är dock bra.
mammene
2008-08-30
Hade inte så stora förväntningar, men ändrade mig snart. Den var rolig och bra skådespelare. Historien var inte något man inte sett förr, men den gordes med humor och glimten i ögat. Allrahelst av Jean-Pierre Bacri som hade ett speciellt sätt att se dum ut. Alla använde ett yvigt kroppsspråk. Den unga grannen hade ett alldeles speciellt sätt att gå på, inte vackert. En trevlig film.
robe_karlsson
2006-07-26
Jean-Pierre Bacri känns som fransmännens svar på Bill Murray, fruktansvärt rolig och väldigt bra på att spela en människa i livskris.
Kurosawafan
2005-11-06
funkade ovanligt bra (för att vara en fransk "snack-film"-det kan bli lite för pratigt ibland), berörde och underhöll
baba_jaga
2005-09-02
Jamen så jävla UFO! Hahaha! Tämligen förutsägbar, beskrivs troligen med ord så som "medelålders par i stagnerad relation får nya grannar, varvid oanade konsekvenser följer..."... Men, roande. Sångnumren var ordinärt modernt körskit, men det var intressant som filmmusik betraktat.
tandersten
2005-08-26
Artade sig, var lite trög och fjantig ett tag.
ssg
2005-08-26
bozze: sånginslagen gjorde ju hela grejen. jag tyckte att det var kreativt och gav filmen en lite mer udda ton.
Nozeman
2005-08-26
För övrigt undrar man varför Sverige (när putslustigheterna i de amerikanska filmöversättningarna äntligen försvunnit) inte kan hålla fingrarna från icke-engelska filmtitlar. Vad är det för fel med Känslorna?
Nozeman
2005-08-26
Håller med Gabriel. Idel bra filmer har förvandlat mig till en zombie på kontoret. Igår var jag tvungen att köpa ett tomt videoband för första gången på många år. Starka känslor och synd om alla - utom möjligtvis den yngre läkaren och barnen. Fick ibland känslan av att det var ett triangeldrama med sex deltagare, dvs tre för många.
Bozze80
2005-08-26
Sånginslagen kändes ju rätt onödiga...