3.2

Kär och galen

Utspelar sig i en småstad på 1960-talet. En pojke på väg in i puberteten upplever hur hans bästa vän och första kärlek plötsligt utvecklas till kvinna och faller för en rubgyspelare tillika ligist. Detta startar en kedja händelser som förändrar livet för alla inblandade.

Originaltitel The Year My Voice Broke
Regissör John Duigan
Manus John Duigan
Genre 80-tal, Drama
Skådespelare Noah Taylor, Loene Carmen, Ben Mendelsohn, Graeme Blundell, Lynette Curran, Malcolm Robertson, Judi Farr, Tim Robertson, Bruce Spence, Harold Hopkins, Nick Tate, Rob Carlton

LuxLisbon2
2013-06-27
Tung ungdomsfilm.
StureStenhög
2013-01-16
Egentligen är det emot allt jag tror på att se en uppföljare före första filmen, men jag visste inte ens att den här filmen existerade när jag såg Flirting, nu får jag helt enkelt försöka leva med det misstaget. Båda filmerna håller iaf en liknande klass, även om denna kanske är aningen bättre, och de har en liknande ton och liknande styrkor. Precis som Flirting så är det här en ganska enkel film, men väl utvecklade karaktärer och en förmåga att undvika att falla in i de vanliga fällorna gör det här bättre än den genomsnittliga filmen på liknande teman. Jag gillar också huvudkaraktären, och den kärlekstriangel som han får se sig bli tredje hjulet i är klart intressant. Så om Flirting var en stabil trea, så får jag väl säga att det här är på gränsen till en stark sådan
luxlisbon
2012-08-10
Väldigt fin film som gjorde intryck. Förstår inte den svenska titeln dock, den passar inte alls med hur filmen är.
Ondskapt
2012-08-10
Finstämd och stundtals väldigt autentisk ungdomskärleksrulle. Mycket stark trea.
sunemangs
2007-01-04
världens bästa film som ingen har hört talas om.

2006-11-29
Otroligt vacker natur och bra foto o bild...handlingen va inte precis den bästa men duger