1.9

Karate Kid III - Man mot man

Daniel måste utkämpa sin svåraste kamp ensam. Han återvänder från Okinawa för att leva ett lugnt och stilla liv. Men Daniel blir utsatt för utpressning. Dessutom tvingas han bryta med sin lärare, Miyagi.

Originaltitel The Karate Kid Part III
Alternativ titel Karate Kid 3
Regissör John G Avildsen
Manus Robert Mark Kamen
Genre Drama, Familjefilm, Action, 80-tal
Skådespelare Ralph Macchio, Robyn Lively, Pat Morita, Thomas Ian Griffith, Martin Kove, Sean Kanan, Jonathan Avildsen, William Christopher Ford, Randee Heller, Pat E Johnson, Frances Bay, Jan Tríska

dudson
2021-03-27
Härlig film då favon Thomas Ian Griffith är med i leken. Karln briljerar med sitt självgoda sadistiska flin.") Många guld scener... Sen att Mike Barnes=The Bad Boy Of Karate oxå får puckla på The Karate Fjant Danielsaan#) Men tyvär som vanligt är träbocken Ralph Macchio bedrövligt off/trist/ Synd att den tönten fick denna kult rollen! En ostig film man besöker då & då...
Ful_fisk
2020-01-30
Scenerna mellan Macchio och Morita håller fortfarande klass medan storyn blir mer forcerad och skurkarna är mer överdrivna än någonsin. Visst kunde man köpa mobbarna i ettan, de var ju faktiskt tonåringar, men här är det ju för fan fullvuxna människor! Hästsvanskillen lockade förvisso till en hel del skratt, men överlag är detta knappast något jag känner att jag kan ge godkänt betyg. Ändå ingen direkt usel film, utan ändå något som går att glo på en tisdagskväll.
labi
2017-12-22
Sämst av de tre, men helt OK ändå.
2016-10-20
Sämre än de två första men ändå väldigt bra.
menschenfeind
2016-09-15
Klart sämre än andra filmen, med extremt långsökt handling, men fortfarande ganska lättsmält.
Raimo_1985
2015-05-25
Trodde att det skulle vara värsta skiten, mina förväntningar var nere i dyn efter den kassa tvåan. Men denna hjärtvärmande film blir jag ännu gladare av än den första filmen, som jag nu sett två gånger. Jag blir lika lycklig av den här filmen som av No Retreat No Surrender faktiskt. Och vilken grym, avslutande ostdänga! :) Kobra Kai och deras unkna mobbar-mentalitet kan dra åt helvete. Här segrar de goda! ;) Många grymma scener.
Count_Duckula
2015-04-11
"If you get, you give"
Supernaut
2014-11-21
En riktig skitfilm.
2014-11-08
Uttjata och utslitet till leda och ännu en gång har Hollywood lyckas ta en film och göra för många uppföljare att den förstör den syn man har på originalet. Trean är skräp med uselt skådespeleri och man vill bara smälla till producenterna och manusförfattarna i huvudet.
2014-06-30
Macchio 28 bast börjar se plufsig ut och det gynnar knappast del 3 i serien, sen är hans karaktär försämrad till det sämre och upplevs mest gnällig. Men för övrigt tuffar det på igenkännande och och delarna kring bonzaiträden är iaf rara och mysiga nu när resten sunkat till sig. Lätt sämst i serien och den svaga trean kunde lika väl rykt om humöret inte varit bra.