2.5

Karla

Baserad på verkliga händelser. Paul Bernardo och hans fru Karla Homolka kidnappar, sexuellt utnyttjar och mördar tre unga tjejer.

Originaltitel Karla
Alternativ titel Deadly
Regissör Joel Bender
Manus Joel Bender, Manette Rosen, Michael D Sellers
Genre 2000-tal, Thriller, Drama
Skådespelare Tess Harper, Tony Denison, Patrick Bauchau, Laura Prepon, Misha Collins, Leonard Kelly-Young, Cherilyn Hayres, Emilie Jacobs, Alex Boyd

2016-09-20
Väldigt välspelad och spännande film. Skiljer sig tyvärr en del från hur det verkligen var men bortsett från det så finns det inte mycket att klaga på.
DIProgan
2013-01-06
Obehaglig utan några direkta lärdomar.
JimCarrey
2012-11-22
Filmatiseringar av riktiga mass/seriemördare blir tyvärr sällan mycket bättre än det här, undrar varför?
Pillynilly
2012-09-20
Misha Collins är fantastiskt/läskigt trovärdig som seriemördare. Prepon är hur jobbig som helst, i synnerhet hennes röst. Tål ej.
Slakob
2011-08-03
Kändes halvdant genomfört; som om något saknades och i andra stunder kändes karaktärernas motiv aningen löst. Men men, specifika motiv finns det inte alltid i verkligheten heller och man får bättre förståelse för karaktärerna mot andra halvan av filmen. Detaljerat, långdraget och berörande, faktiskt.
Totenkopf
2011-07-14
Som tv-film funkade den inge vidare. Var mer intressant att googla på brottsmålet i sig.
Skea
2009-09-06
Hade höga förväntningar på filmen efter att ha läst om Karla och Paul. Filmen va jätte dålig.
2009-06-10
Ganska beige film med tveksamma skådespelare (i synnerhet Prepon), men en väldigt intressant och ganska obehaglig story. Svag trea
Anoxia
2007-10-10
Intressant historia men dåligt genomförd. Den känns långsam och inte speciellt engagerande.
Kosmoskorven
2007-06-11
Men åååååh vilket skräp! Handlingen var så trög att det var omöjligt att fånga mitt intresse. Skådespelarna var, tja, rätt kassa. Gäspade mig igenom halva filmen innan jag tog snabbspolen till min hjälp. Nej, den här rullen gjorde inget större intryck på mig.