1.5

Kärlek 1-1000

Fyra glada "fattiglappar" ramlar in i lyxvärlden, den där med långa klänningar, frack, barskåp och håll-i-gång, som i Playboy-annonserna. "Han" får vittring på "Hon" en lyxbrud med parties och "La dolce vita" som huvudsaklig sysselsättning. Han jagar efter henne på rullskridskor, till popmusik, genom gränder, sängkammare och slottsgemak. Allt kulminerar i en våldsam dansfest, där herrar i frack lever det glada livet bland skummande champagnebuteljer och villiga kvinnor.

Originaltitel Love 1-1000
Regissör Lennart Olsson
Manus Rune Olausson
Genre Komedi, 60-tal
Skådespelare Helena Reuterblad, Per-Olof Eriksson, Åke Lindström, Niels Dybeck, Halvar Björk, Gunilla Ohlsson, Jeanette Svensson

Andravåningen
2018-02-18
Tyckte den var fin, skön 60-talskänsla, relativt oskyldig med munter jazz och med något av gammalt svt-barnprogram över sig. Naturligtvis seg som sirap, men det måste ju finnas någon baksida.
Dele
2012-08-30
Långdraget och korkat trams för idioter med huvudambition att slå fast kvinnan som socialt ägd av pengar samt att visa kvinnobröst.
yrkeschaufföre
2011-12-16
Detta är väl en av filmerna som lagt grunden till "den svenska synden" och visst det är mycket naket men det är mer dåligt!