2.5

Kärlek i kolerans tid

Den unga poeten och telegrafoperatören Florention Ariza finner sitt livs kärlek då han ser den sköna Fermina Danza i hennes fars villa. Florention sänder en serie av kärleksfulla brev och väcker allteftersom Ferminas känslor till liv. Ferminas far är dock långt ifrån glad då han får reda på deras affär, och gör allt i sin makt för att hålla dem skilda från varandra.

Originaltitel Love in the Time of Cholera
Regissör Mike Newell
Manus Ronald Harwood
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Benjamin Bratt, Gina Bernard Forbes, Giovanna Mezzogiorno, Javier Bardem, Marcela Mar, Maria Cecilia Herrera, Luis Fernando Hoyos, Liev Schreiber, Catalina Sandino Moreno, Laura Harring, John Leguizamo, Ana Claudia Talancón, Hector Elizondo, Unax Ugalde

Gigi1943
2013-10-26
Fruktansvärt besviken, jag hade verkligen sett fram emot ännu en Javier-film men så himlsa dålig var denna, sminkningen var urusel (borde de inte sluta upp med att försöka göra unga människor som gamla, patetiskt) och det var inget vidare skådespeleri heller. Nää, den gillade jag verkligen inte!
Ve72
2012-11-24
Gav den 28 minuter men sen fick jag nog. En massa poetiska repliker om kärlek och det blev för mycket för mig... Kändes alltför amerikansk!
pokerfacedpots
2012-06-24
Fin musik med Shakira
MaraJade
2010-06-09
I grund och botten så är filmens handling rent sagt löjlig och det enda som gör det värt att se filmen är att vissa skådespelare, däribland Benjamin Bratt och Hector Elizondo agerar riktigt bra, filmens nackdel är dock att Javier Bardem och Giovanna Mezzogiorno karaktärer är hemskt menlösa och omöjliga att på något sätt gilla och att deras sminkning för att visa på att de blir äldre suger fullständigt, det hade varit bättre om de valt andra skådespelare att spela deras karaktärer som gamla. En synnerligen svag 2:a till filmen, men det är bara att jag tyckte Benjamin Bratt och Hector Elizondo var bra och små ljusglimtar i en allt för lång och tråkig film och för att filmen iaf var snyggt gjort.
jollybolly
2009-11-23
Det låter ju så fint och poetiskt, men det känns ju som en buskis!
VonDerStock
2009-09-15
Dåligt underbyggd kärlekshistoria....
MrsMintage
2009-09-04
Jag ser den, och den är så underbart poetisk, sen ser jag den igen och med regissörskommentarerna och nu jag har fortfarande lusta att vältra mig i denna film. och se den igen. Men jag har inte läst boken och tror att det är bra, boken måste vara så oändligt rikare än denna redan rika film. Javier Bardem är genial.
Lekeberg
2009-06-19
Snudd på en etta. Hade den varit en minut längre hade den hoppat ner till det.
MsA
2008-11-03
Saknade spanskan! Bardem är suverän! En svag trea.
Nadina
2008-11-01
Lite av ett hån mot Márquez bok.