Kärlek och lättvikt

Alfreds far vill göra karl av sin son och skickar ut honom på en jakttur. Det enda han lyckas skjuta är några höns. Han blir dock förälskad i en jordnära tjej och när tjejens far och bror får höra hans namn misstar de honom för att vara den berömde boxaren Alfred "Battling" Buttler, eftersom de har samma namn. Nu måste han upprätthålla bluffen för att kunna gifta sig med flickan.

Originaltitel Battling Butler
Regissör Buster Keaton
Genre Stumfilm, Komedi, 20-tal
Skådespelare Buster Keaton, Sally O'Neil, Francis McDonald, Snitz Edwards, Walter James, Budd Fine, Mary O'Brien, Tom Wilson, Eddie Borden

hsimpson
2020-10-10
Underbart med en mer sansad Keaton som inte behöver leva på en massa gags hela tiden. De filmerna är ju också underbara, men skönt med lite omväxling i filmografin. Boxningsscenerna är för utdragna och förhindrar ett högre betyg, men annars är jag riktigt nöjd.
myslas
2016-01-10
Inte fullt lika hysterisk och full av stunts som man är van vid av en Keaton-film, men det blir en rolig film av det ändå. Blir lite väl utdraget med träningsscenerna och slutet är sådär men i övrigt gillar jag det. Snitz Edwards är väldigt bra som Keatons butler dessutom.
Tonti
2015-03-17
Klart kul men visst finns de flesta av höjdpunkterna i inledningen.
KimEkberg
2013-04-10
jag gillar att det inte händer så jävla mycket, påminner lite om den där freshman eller vad den heter i stilen. allt är väldigt rustikt och vackert filmat. första delen när han bor i tält i skogen är lätt fyra, men när de ska börja boxas blir det aningen tristare. men väldigt trevlig att titta på, och många tjusiga bildlösningar. stark trea.
Kubrick
2007-06-16
Bra film, många sköna scener, men tyvärr också rätt seg och långdragen.
fridenpaden
2004-02-02
Tyvärr en av Keatons sämre filmer.