2.1

Kärleken checkar in

Marisa Ventura är en smart, ensamstående mamma som bor i Bronx med sin son Ty. Hon drömmer om ett bättre liv. En dag när hon provar en hotellgästs läckra kläder får en ung och framgångsrik politiker syn på henne och tror att hon är någon annan. De blir förälskade, men hur länge kan hon uppträda under falsk identitet och vad händer när han får veta sanningen?

Originaltitel Maid in Manhattan
Regissör Wayne Wang
Manus Kevin Wade
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Jennifer Lopez, Ralph Fiennes, Tyler Posey, Natasha Richardson, Stanley Tucci, Bob Hoskins, Marissa Matrone, Frances Conroy, Chris Eigeman, Priscilla Lopez, Sharon Wilkins, Marilyn Torres (I), Lou Ferguson, Amy Sedaris, Lisa Roberts Gillan, Maddie Corman

Skapad 2019-12-03 av Kiril
Sedan Jennifer Lopez drog igång sin musikkarriär på allvar för fyra år sedan, har hennes medverkan i filmer i princip automatiskt verkat locka till allmänna sågningar à la i princip alla sång...   Läs mer »

2018-02-14
Fy, märker också att det finns många usla, tramsig och fåniga amerikanska filmer!!!
BenStiller
2015-12-16
Romantisk komedi i samma anda som "Pretty Woman" (Richard Gere). Sett Jennifer Lopez i liknande filmer tidigare, oväntat charmig och duktig som skådespelare. Ralph Fiennes däremot saknar här helt trovärdighet i sin roll som politiker. Några scener riktigt pinsamma. En tvåa, dock stark, får det bli.
kakbakarn
2015-12-11
Småmysig romcom med en småmysig Lopez, som jag tycker sköter sig minst lika bra som Fiennes - vilket säger mer om att Fiennes inte alls passar för det här. Naturglitvis full av klichéer, en del av de osympatiska. Filmen är förstås också svårt förutsägbar i sin helhet och särskilt mot slutet radas det upp en del pinsama scener man ryser lite lätt av. Ändå: Duglig gullunderhållning, förmodligen närmare trea en etta i betyg.
2014-11-13
Jag har en hög tolerans för romantiska komedier därför att jag gillar genren. Jag har dock två krav: 1. den kvinnliga och manliga huvudrollen ska innehavas av likvärdiga skådisar sett till kompetens. 2. Inte alltför förutsägbar! Denna film brister på båda punkter. Ralph Fiennes tillhör toppen och Lopez är som bäst medelmåttig. Otroligt förutsägbar!
Tatty
2014-05-20
Gillar filmen riktigt stark då den är bra, mysig och underbar. Gillar att Jennifer Lopez spelar rollen och hon gör rollen jättebra.
ancientlove
2014-01-30
Urgullig, kanske förutsägbar men jag har en svag punkt för Lopez som sköter sin roll väldigt bra. Dessutom måste jag säga att Ralph Fiennes var rättså snygg i sina yngre dagar.
Itake
2012-11-30
Daaaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwwwwwwwww
AmyTatti
2012-11-04
Åh nej, bara jobbig. En tvåa för att jag gillar Lopez.
kimpah
2012-10-01
Seg och tråkig i början men slutet går hem hos mig.
PajoB
2012-05-13
Kändes som att jag sett denna femton gånger innan.