2.5

Kärlekens lexikon

Ung brittisk man tjänstgör vid en av kolonialväldets mer avlägsna posteringar, träffar vacker inföding och får lära sig om hur blommor och bin förhåller sig till varandra.

Originaltitel The Sleeping Dictionary
Regissör Guy Jenkin
Manus Guy Jenkin
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Brenda Blethyn, Bob Hoskins, Jessica Alba, Hugh Dancy, Christopher Ling Lee Ian, Emily Mortimer

StregaLuna
2013-11-12
Im a sucker for romance, blir en femma för den var riktig bra gjort och bra skådespeleri :)
skuruste
2012-02-01
Uselt manus, dåliga skådisar (förutom Emily Mortimer), en patetisk melodram av sämsta klass...
100tonvalspäck
2009-07-15
Otroligt dålig, men garvade rått ett par gånger och den var lätt att skoja om iaf.
Ibanez
2009-07-15
Otroligt dålig, men helt okej att se på för jag skrattade lite emellanåt. Hela historien är ju bara dum.
charlz
2008-06-27
ok det ska menas att det ska vara en rörande historia men den är alldeles för långtråkig. bra syfte med filmen dock och det gör att jag höjer filmen med ett poäng. Jessica alba gör det hon ska så man kan inte klaga
elste
2008-06-09
Jessica gjör mycket för den här filmen men den är inte sämre en rästen av filmerna i kostym ghanger (osäker på stavningen) Vilket trycker ner filmen i botten men kille som man är så kan Jessica lyfta filmen 1 snäpp
CultOfZenith
2008-04-08
Svag trea. Jag kan omöjligen värja mig mot Jessica Alba i en romantisk och sentimental töntfilm.
spunk_rat
2008-02-20
Alba, ska det stå. albo vet jag inte vad det är :p
spunk_rat
2008-02-20
förstår fortfarande inte varför jag bara inte stängde av skiten. Hoppades väl på nåt. Endan anledningen i världen att se denna film är väl om man är sjukligt fixerad vid albo o kan tänka sig 109 minuters terror. Inte ens hon kan vara värd det. Eller?
WalterSobchak
2006-12-12