2.3

Kärlekens språk

Omtalad instruktions- och upplysningsfilm i kärlekens konst som orsakade en sensation när den kom. Här visas ingående vad som sker vid ett samlag, alltmedan sexualupplysarna beskriver vad som händer. Detta är originalet som gjordes om 2004 med Regina Lund i huvudrollen.

Originaltitel Ur kärlekens språk
Regissör Torgny Wickman
Manus Inge Hegeler, Sten Hegeler, Torgny Wickman
Genre Drama, Dokumentär, 60-tal
Skådespelare Inge Hegeler, Sten Hegeler, Maj-Brith Bergström-Walan, Gösta Prüzelius, Kim Anderzon, Gösta Krantz

2020-11-21
Den här jävla filmen är sjuk tråkig!!!
Devils_Arcade
2012-08-20
Bra och informativ film. Lite seg emellanåt, scenerna när den där gruppen sitter och pratar kunde dem ha kortat ner några minuter.
Dele
2012-06-25
Ganska relevanta diskussioner i en film som har en ganska befriande och öppen inställning till ett så pass känsligt ämne. Visst märks det att den har en del år på nacken men jag tycker att den ganska bra exemplifierar det som utmanar och får igång behövlig debatt.
apmannen
2011-09-24
Skräckblandad förtjusning! Som att kliva ut på det där glasgolvet över Grand Canyon och stirra ner i avgrunden. Och ja, dom skulle kunna ha dragit ner gynekologscenen med sisådär en kvart utan att det hade gjort något.
martenga
2011-09-22
Ett klart intressant tidsdokument. Det roligaste är sexologernas ständiga hänvisningar till en studie baserad på intervjuer med amerikanska sexarbetare. Det verkar som det enda akademiska som fanns att tillgå!
DanielMott
2009-05-21
Nämen, den här har jag ju sett på Cinemateket och glömt att betygsätta. Kul tidsdokument och Travis Bickle olyckliga dejtfilmsval i Taxi Driver.
Ola_Schubert
2008-06-27
En positiv överraskning. Den är bättre än "kärlekens språk 2000", och den filmen tyckte jag inte var så dålig. Den ursprungliga kärlekens spåk trodde jag skulle vara helt klinisk, men det är den inte, även om den innehåller många skickligt berättade kliniska inslag, t.ex. filmade samlag och filmade insättningar av preventivmedel, där det hela illusteras av ett antal samtidigt visade sekvenser. Även känsobitar och exempel på psykologiska problem som hindrar samlivet visas upp. Kärleken språk är en alldeles utmärkt sexualupplysningsfilm som tar upp elemenära fakta. Den är dock definitivt ingen antirökfilm :-) En svag fyra i betyg.
tl
2008-06-22
Sjukt ball att de rökte inomhus.
umpalompa
2007-07-29
va, vidrigt? det är ju jättefint! men könsstereotypt.
Teolinda
2006-05-10
Ofrivilligt underhållande... helt okej som upplysningsfilm (fast väldigt könsstereotypt...) men det bästa är ju kläderna, sättet de pratar på och hela den töntiga imagen. Endel jättefina kärleksscener också.