3.1

Kärleksfeber

Mrs Flax är en kvinna som flyttar runt i USA efter varje sprucket förhållande. Äldsta dottern Charlotte är trött på det kringflackande livet och söker tryggheten i religionen. Hon blir förvirrad då hon istället möter kärleken i kyrkvaktmästaren Joe.

Originaltitel Mermaids
Regissör Richard Benjamin
Manus June Roberts
Genre Romantik, Komedi, Drama, 90-tal
Skådespelare Cher, Bob Hoskins, Winona Ryder, Michael Schoeffling, Christina Ricci, Caroline McWilliams, Jan Miner, Betsy Townsend, Richard McElvain, Paula Plum

2017-08-05
Den fåniga storyn drar ner betyget ganska rejält men filmen har ändå ett visst underhållningsvärde tack vare skådespelarnas insatser.
2017-08-01
Äger!
karlmats
2016-03-20
Att jag inte var mer förtjust i denna första gången jag såg den. Den har ju typ allt, inklusive Winona Ryder som fortsätter vara en av Hollywoods absolut bästa skådisar och berättarröster. Den feministiska tonen uppskattar jag nog mer nu än för sju år sedan, men det är befriande att se en chick flick centrerad kring tjejer som har egna liv. Både Cher och Ricci sköter det här utmärkt som komplement till WInona, och dialogen är ju stundtals hysteriskt rolig, framför allt de inre monologerna hos den nunneaspirerande kåtbocken Ryders karaktär. Det får bli en höjning till en 4a, det här är en klassiker från den här eran, fan vad man saknar 80/90-talsskarven ibland. -------------------------- 31/1-09 En helt oväntat småtrevlig film med en ganska kass story som höjs upp av små oneliners här och där som är väligt sköna och så klart Winona Ryder som jag är lite kär i, hennes berättarröst är magisk och hennes ansikte likaså. Christina Ricci sköter sig utmärkt trots åldern och till och med Cher den gamla skatan har man väckt till liv på ett nöjsamt sätt. En oväntad men välförtjänt 3a.
Tatty
2015-06-17
En annorlunda och bra film om en skum och galen familj. Men annars är de ändå underbara. Gillar deras roller i filmerna - Bob Hoskins, Cher, Wionna Ryder och Christina Ricci.
2014-11-02
En underbar film. Fylld av charm, värme och glädje. En ovanligt lyckad romantisk komedi. Cher är lysande. Bob Hoskins och Winona Ryder likaså. Rekommenderas varmt. 3+
Berniey
2013-02-01
En film man blir glad av att se! Bra skådespelare speciellt då Bob Hoskins och kul att se Christina Ricci som liten!

2012-05-16
Winona Ryder bär med den äran runt den här filmen på sina axlar. På det hela taget harmlöst och snällt, men trevligt är det.
Mikka
2012-05-06
Varm film med karaktäristiska skådespelare och bra musik. Den har sina stunder. 3-
LuxLisbon2
2010-11-03
Jag brukar säga jag aldrig hade en tonår. Det är inte sant. Det är bara det att istället för att festa o strula var jag som Charlotte i Mermaids. En film som har Cher + 60-tals-estetik + Winona Ryder + Christina Ricci + The Shoop-Shoop Song; vad mer kan man begära?!
modellen
2010-05-01