1.9

Karlsson på taket

En vacker, genomklok och lagom tjock man i sina bästa år – det är Karlsson på taket, det. Och Karlsson är minsann ingen blygsam person: på dörren till hans hem står det på en skylt "Här bor världens bästa Karlsson".

Originaltitel Karlsson på taket
Regissör Vibeke Idsøe
Manus Vibeke Idsøe
Genre Animerad, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Magnus Härenstam (röst), Brasse Brännström (röst), Pernilla August (röst), Börje Ahlstedt (röst), Margaretha Krook (röst), Allan Svensson (röst), Nils Eklund (röst), William Svedberg (röst)

2019-03-26
Jag har aldrig riktigt uppskattat Karlsson på taket och detta är den klart sämsta versionen jag sett.
2017-09-20
Så jäkla Disneyinspirerad att de bara blir fånigt! Nej, ibland borde vissa "saker" hålla sig så långt ifrån Disneyvärld så möjligt... Dessutom borde det vara skottpengar på Karlsson, som är en ytters störande figur både som spelfilm, tecknad film, och bokfigur.
TheHorrorfan
2014-08-09
Har för mig att jag gillade den här väldigt mycket när jag var mindre. Stark 3a.
Xenox
2012-07-24
Börje Ahlstedt gör ett fantastiskt jobb med rösten till Karlsson. Filmen är helt okej, för att vara barnfilm.
Ninjatroll
2011-12-19
Karlson på taket är djävulen. Allt, jag menar verkligen ALLT är fel med hela den här berättelsen från första början så en filmatisering lär bara göra det värre.
Klintan911
2010-08-27
En av de sämre filmatiseringar av Astrid Lindgrens böcker, men filmen har ändå sina ljusa stunder och animeringen är inte så himla dålig heller.

2010-02-26
lolz
j_garland
2010-01-17
Enda Lindgrensaga jag inte gillar.
Filio
2009-03-01
Undrade alltid varför ungen ville umgås med killen. Man blir ju bara lack på den dryga jäveln.
Elfereth
2008-10-31