3.7

Karol: A Man Who Became Pope

Berättelse om Karol Wojtyla, den polske arbetaren och författaren som blev en av världshistoriens mest berömda personer - påven Johannes Paulus II. En biografisk film om hans liv från de tidiga ungdomsåren tills han väljs som påve.

Originaltitel Karol, un uomo diventato Papa
Alternativ titel Karol. Czlowiek, który zostal papiezem
Regissör Giacomo Battiato
Manus Giacomo Battiato
Genre Biografi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Piotr Adamczyk, Ken Duken, Hristo Shopov, Ennio Fantastichini, Violante Placido, Olgierd Lukaszewicz, Lech Mackiewicz, Radoslaw Pazura, Grazyna Szapolowska, Kenneth Welsh, Raoul Bova, Patrycja Soliman, Malgorzata Bela

labi
2012-02-14
Lååång... Zzzövande lång. Välgjord (om man bortser från de pinsamt dåliga specialeffekterna), men trist. Blir aldrig hänryckt.

2007-09-25
Fy fan, viken bra film!
mingping
2007-04-22
Är rätt förvånad att denna film inte var inlagd, men jag tycker den är värd en notis. Den är sevärd och intressant, men däremot gör längden att jag inte sätter en fyra på den. Sisådär två timmar hade nog räckt istället för tre. Lite synd dock att alla polska skådisar pratade engelska med brytning istället för polska. Däremot finns ju en polskdubbadversion av filmen med på skivan om man har tolerans för osynkade läpprörelser.