2.5

Kärt besvär förgäves

Kungen av Navarra och tre av hans män lovar varandra att under tre år inte jaga kvinnor. Men strax därefter möter de en fransk prinsessa och tre av hennes hovdamer.

Originaltitel Love's Labour's Lost
Regissör Kenneth Branagh
Manus Kenneth Branagh
Genre Komedi, Romantik, Musikal, 2000-tal
Skådespelare Matthew Lillard, Kenneth Branagh, Natascha McElhone, Alicia Silverstone, Nathan Lane, Timothy Spall, Alessandro Nivola, Emily Mortimer, Geraldine McEwan

Choy
2012-01-15
Extremt retro i stilen helt i linje med tiden som den utspelar sig, men kanske lite stel för mig åtminstone. Och flera av skådespelarna har svårt för sina repliker, tyvärr.
testify
2006-12-23
skön underbar!
Buffylita
2006-04-23
kunde blivit så bra...
Kurosawafan
2005-02-23
Underbar musik (bra låtar) men extremt ytlig, brys mig inte om karaktärerna och skrattar inte heller... Skådespeleriet under brannaghs vanliga klass
Mammzen
2005-02-21
Kan absolut inte förstå varför han skulle försöka göra musikal av den..?
cadja
2005-02-21
Jennie: För att inte tala om drinkarna...! Men annars hade vi väl inte fattat vilka som var ihop med vilka... öh... eh... Fast jag har oerhört svårt för att se Shakespeare med svensk text. Det funkar inte. Det är som två olika saker - talet och texten. Så jag fortsätter nog att kolla otextat i fortsättningen. Men det var kul att ha testat. :-)
Jennie__x
2005-02-20
elt okej film, men de sjöng alldeles för mycket! Töntigt att de matchade varandra med slipsfärg och klänningarna... haha
origC-J
2005-02-20
Hybriden Shalespeare/jazz funkar förvånande bra. Tycker filmen snarare lider på skådesplearsidan...
Z
2005-02-20
Älskar Shakespear, men det här är knappast den bästa filmatiseringen. En söt, charmig och jäkligt jobbig film. Vet inte om jag gillar den eller avskyr den.
horvendile
2005-01-21
Vänta nu! Den här har ju jag sett - på bio till och med. Tar man den med en klackspark, och svårt är väl annat, är den faktiskt rätt charmig.