2.4

Tarzan och djungelns desperados

En expedition som finansieras av Lord Carter och Kapten Fox ger sig iväg till Afrika i hopp om att finna en "människoapa" som de har sett bilder på. Expeditionen upptäcker när de kommit fram till Afrika att uppdraget kan bli svårare än det tänkt sig.

Originaltitel Karzan, il favoloso uomo della jungla
Alternativ titel Jungle Master, Karzan: Master of the Jungle, Karzan, Jungle Lord
Regissör Demofilo Fidani
Manus Demofilo Fidani, Mila Vitelli Valenza
Genre Action, Äventyr, Komedi, Romantik, 70-tal
Skådespelare Armando Bottin, Simonetta Vitelli, Ettore Manni, Jerry Ross, Melù Valente, Roger Browne, Attilio Dottesio, Attilio Severini, Edward Grant

Sangraal
2014-04-08
Bland det mest efterblivna jag sett. Scenen med spindeln är fantastisk, likaså när Karzan slåss mot apan. Men allra bäst är nog när Shiran och Karzan återförenas på slutet och plaskar runt i vattnet och springer på stranden tillsammans.
tilapia
2005-11-24
gnällspikar...
KugeBengtzon
2003-04-21
Detta är makalöst underhållande dynga! Själv använder jag mig gärna av denna film när det gäller att demonstrera hur film inte bör göras, skådespelarna och regissören verkar vara sprungna ur porrfilmsskolan, kameraarbetet är vanvettigt och manuset skrämmer barn. Att huvudrollsinnehavaren dessutom ser ut som en styggkåt Clabbe af Geijerstam gör knappast underhållningsvärdet mindre. Se, förfasas och njut!
D_Darko
2003-01-18
den är inte värd en etta, den förtjänar inte filmstatus!
Xocoatl
2003-01-18
Det här måste vara den sämsta, mest B, kassaste film jag någonsin sett. Den har underhållningsvärde på grund av uselheten, så länge man inte somnar.