2.5

Katastroflarm

Ett jumbojetplan på väg till Los Angeles kolliderar med ett sportflygplan.

Originaltitel Airport 1975
Alternativ titel Airport 75
Regissör Jack Smight
Manus Don Ingalls
Genre Drama, Thriller, Action, 70-tal
Skådespelare George Kennedy, Charlton Heston, Susan Clark, Gloria Swanson, Helen Reddy, Karen Black, Dana Andrews, Nancy Olson, Linda Blair, Myrna Loy, Roy Thinnes, Efrem Zimbalist Jr, Ed Nelson

Skapad 2019-11-02 av AddeColciago
Ett jumbojetplan på väg till Los Angeles kolliderar med ett litet sportflygplan. Jumbojeten blir utan piloter och blir dessutom ett stort hål i cockpit, med utsikt rakt ut, rikare. En flygvärdinna...   Läs mer »

2020-01-13
Rätt tråkig med tråkiga karaktärer och utan nerv i spänningsmomenten. Men, jag var liksom inte helt uttråkad och kände mig lite nyfiken. Svag men klar tvåa.
BlommigaBarbro
2017-10-05
Spännande och mycket välspelad klassiker med de absolut största stjärnorna av sin tid. Lite lång kanske, men riktigt bra. Betyg, en 4:a!
norenorama
2016-09-10
Helt ok, dock måste man från början veta att den är totalt orealistisk, hade jag inte läst att den var totalt efterbliven skulle jag flippat och stängt av, nu kunde jag bara roa mig av filmen i stället.
Raimo_1985
2015-09-23
Jag vet att man inte ska ge sånt här skräp treor men jag hade skitkul hela tiden, filmen är ju sanslöst korkad! :D
haajen
2015-05-28
Ofattbart usel men fan vad man garvar emellanåt så det får bli en tvåa.
myslas
2014-09-06
Har ett större spänningsmoment än första "Airport" men är en rätt mycket sämre film. Även om filmen innehåller många duktiga skådespelare så får de ingen chans att glänsa eftersom manuset är så oerhört dumt. Har ändå några kul inslag vilket gör den lite underhållande. Inget jag har någon lust att se om dock.
Starkbröl
2013-11-28
Oh wow. Riktigt dum film faktiskt -- betydligt mer spännande än föregångaren, men, som sagt, stendum.
2013-06-22
Fullgod 70-talsunderhållning, betydligt mer fart än i föregångaren och Charlton Heston är karlakarlen som räddar dagen.
Djason
2013-04-30
Bra och spännande katastroffilm, och Charlton Heston är alltid sevärd.
jingoo
2012-01-22
Stabil katastroffilm, men inte riktigt lika bra som ettan. Den här är lite mer spektakulär och överdriven, men den har ju scener man minns. Filmen förlorar en del på av att Titta vi flyger gjorde så skicklig parodi på den, det blir svårt att ta en del av dramat på allvar - särskilt den sjuka flickan. Och ett säkert tecken på att den här flygningen kommer det bli problem med är om det är nunnor ombord.